pernillaskreativa.blogg.se - Rework

Rework

Var på kalas igår hos min mormor, och jag ville väldigt gärna ha på mig en klänning men de klänningarna jag har kändes inte riktigt rätt att ha på kalas så jag letade fram min halloween klänning och gjorde om den lite.
Klippte av spetsen som jag bara hade sytt fast i halskanten, sen klippte jag till kjolen nertill och armarna så det blev fina kanter och jämnade till dem och sen fållade jag bara alla kanter och vips så hade jag en enkel svart klänning. Kändes skönt o sy om halloween klänning till en vanlig klänning så jag faktiskt kan använda den!
Såhär såg den ut först. När jag sydde den till halloween så hade jag inte så mycket tid på mig att sy ihop denna därav att jag bara klippt hejvilt i kanterna (hade fullt upp med att sy Peters gandalf dräkt, här kan ni se hur vi såg up på halloween).
Såhär blev klänning när jag hade snyggat till den. Och för att jag inte skulle bli för svart och tråkig så kompenserade jag genom att ha färggranna strumpebyxor, och min lilla väst som jag sydde för ett tag sedan!
 
Och jag måste verkligen rengöra spegeln om jag ska hålla på och ta bilder i den...
 
 

Kommentera inlägget här :