pernillaskreativa.blogg.se - Återupplivningsförsök av bloggen

Återupplivningsförsök av bloggen

Det händer då och då att jag försöker ta tag i det här med att vara aktiv på bloggen, vilket brukar leta till ca. 2 inlägg i rad för att sedan bli tyst här en lång period igen. Så nu ska jag försöka återuppliva blogg, och förhoppningsvis så lyckas jag med mer är 2 inlägg i rad denna gången!

Största anledningen till att det varit tyst här är att jag blev gravid och fick barn för snart 1år sedan, och när jag redan har fullt fokus på min Youtube-kanal (som även den blev lidande i typ 1år) och sporadiskt lägger upp bilder på min instagram (@pernillaskreativa) så fanns det ingen energi och engagemang till att blogga.
Sen har vi den senaste tiden flyttat för fullt, från ett stort hus till en lägenhet med 3rum och kök, vilket resulterat i en massa flyttlass och framför allt att omsorgsfullt sålla bland alla våra ägodelar då det omöjligen skulle gått att tränga in alla saker från huset till lägenheten. Men nu är vi äntligen klara! Endast lite små fix kvar :)

Min tanke är att jag ska göra lite längre inlägg här om saker jag håller på att knåpa ihop. Brukar vara ganska bra på att lägga upp bilder på instagram när jag väl gör något, men sen känns det så överflödig med låånga texter där, och då är det skönt att istället kunna göra ett blogginlägg om det!
Sen har jag iår tänkt vara med på Fredrikas och Josefines sybingo! Har följt dem sen de startade sybingot, men av olika anledningar har det aldrig blivit att jag själv försökt mig på bingot. Men iår känner jag att det är dags att låta sybingot även ge mig pepp för allt mitt skapande :D
Så jag tänker att jag börjar med att visa min (något röriga) planering inför sybingot. Kommer nog skriva om den, till något mer lättläst senare :)
 
 

Kommentarer :

#1: Nina

varför flytta ni från huset? trivdes ni inte där, du odla ju o hade så fint.Har ni djuren kvar? Gillar dina beskrivningar o youtube.

Svar: Vi vill köpa hus på annan ort, och måste mellanlanda i lägenhet tills vi hittar ett nytt hus. Sen tyckte jag det var väldigt jobbigt med 2 våningshus med källare, jag hade önskat mig ett enplanshus.Tack :) även om det tyvärr inte kommer upp något här på bloggen så kommer det upp 2 videor i månaden på youtube fram till nyår, sen kanske det blir lite nya rutiner där :D
Pernillas Kreativa

skriven

Kommentera inlägget här :