pernillaskreativa.blogg.se - Sypepp och sybingo

Sypepp och sybingo

Jag har kommit in i en sådan sypepp just nu så syr saker i rasande fart, och kryssar samtidigt i flera rutor i sybingot!
Har sytt klart en väska som delarna har legat utklippta till i flera månder, och med den kryssar jag i rutorna "Skapa en väska", "Gör klart ett UFO" och "Testa en ny detalj".
Blev nöjd med väskan, fast man får inte titta för noga på sömmarna för det var himla bökigt att sy kanterna runt om!

Sen har jag äntligen sytt något mer av tyg som jag gjort testfärgning på när jag gick i skolan, så med andra ord har det legat lådvärmare ett bra tag. Har tidigare sytt tygkassar av tyget, men har massa småbitar kvar. Så nu blev det ett par grytlappar. Dessa grytlappar sydde jag dessutom som test, så jag kunde se att min mönster funkade bra, för att sedan sy ytterligare ett par som jag filmade processen på för att kunna göra en video att lägga upp den 15 juli på min youtube :)
Med dessa grytlappar så kan jag kryssa i rutorna "Skapa något till hemmet", "skapa något av en stuvbit" och "Andvänd ett material från stashen"

Till sist så har jag provsytt ytterligare en sak som ska bli video framöver, nämligen ett knyt hårband!
Med hårbandet så kan jag kryss i rutorna "Skapa en huvudbonad" och "Skapa en accessoar".
 
Såhär ser min bingobricka ut just nu :)
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :