pernillaskreativa.blogg.se - Halloween

Halloween

Har haft fullt upp denna veckan, för i tisdags kom jag och Peter på vad vi skulle klä ut oss till på en halloween-fest. Så snabbt åkte vi till stan och köpte tyg på Ohlssons tyger innan vi skulle börja jobba kl14. Och efter det har jag suttit och sytt som en tok så fort jag har haft tid (vilket inte har varit ofta eftersom vi jobbat kväll och dagarna mest består av att jobba och sova!).
Och här har vi resultatet (: Peter är Gandalf the grey och jag är en häxa. Jag har sytt allt utom strumpbyxorna jag har på mig, och Peter har gjort Gandalfs stav själv. Supernöjd är jag över detta arbete eftersom jag hade tidspress och snabbt fick hitta på ett mönster till Peters dräkt.
Peters klänning och mantel är sydd i lintyg och hatten är i ulltyg, och min dräkt är sydd i svart trikå med ett spetstyg över som jag bara sydde ihop i halsen och min hatt är också sydd i ulltyg, och i min hatt har jag trätt igenom en stål tråg i skärmkanten för att den skulle stå utåt.
Och Gandalfs stav är gjord av ett kvastskaft som Peter lindat tejp runt och i toppen tagit en papperskasse och rivit av smala långa bitar och snurrat ihop och sedan tejpat fast i toppen, sen har han målat den. Och i mitten av alla "grenar" så har han satt en ledlampa som han tejpat runt så den blivit som ett litet klot och sen knutit fast den på skaftet med ståltråd.
Och halloweenfesten var AWESOME!

Kommentera inlägget här :