pernillaskreativa.blogg.se - Mål 2018

Mål 2018

Här kommer en liten sen lista med vad jag har för mål under 2018 (:
 
  • Läsa 30 böcker
Detta målet öka alltid lite för varje år, men eftersom jag älskar att läsa böcker så är det bara kul att läsa fler!
Och är ni intresserade av vad jag läser så kan ni kika på min Goodreads :D
 
  • Få 5000 prenumeranter på Youtube (komma upp i 2 miljoner visningar?)
Som jag sagt tidigare så kommer jag ha detta mål varje år tills jag kommer upp i det (:
 
 
  • Röra på mig mer
Alltså detta känns lite som något jag tänker som mål för varje år och jag tror att anledningen att det kommer med är att jag inte vill gå ut under vintern och därför känns det som jag inte rör på mig, medan jag på sommaren kan gå hur många promenader som helst under en dag. Så mitt mål får nog bli lite mer att jag ska ut och röra på mig även när det är kallt och uschligt väder!
 
  • Sortera mina tyger
Jag har 7 plastbackar (stora platta) som min tanke är att allt mitt tyg ska få plats i, meeeen av någon anledning så har jag samlat på mig så mycket tyg att jag har en stor hög på golvet och en hög på en hylla. Så iår vill jag ha som mål att använda så mycket tyg som möjligt, så att det inte längre ligger högar överallt utan att allt ska få plats i dessa backar. Och antingen jag syr saker till mig själv, presenter eller syr saker som jag skänker. och detta mest för att jag ska kunna känna att jag har ordning och reda i mitt syrum och att jag får plats att röra mig där inne.
 
  • Pröva 5 nya saker
Ja det är väl alltid kul att pröva något nytt!
 
  • Odla lagom mycket
Jag har en tendens att odla alldeles för mycket, så det antingen blir för trångt planterat eller att jag får så mycket av något att jag inte hinner äta upp det. Så iår ska jag försöka odla lagom.
 
Så ja, det är väl de sakerna som jag kommit på hittills som jag har som mål. Sen kan ju listan komma att fyllas ut framöver (:

Kommentera inlägget här :