pernillaskreativa.blogg.se - Mål 2019

Mål 2019

Mina mål för 2019 är
  • Läsa 35 böcker
Måste ju öka detta målet, och eftersom jag läste 30 förra året så kör vi på 35 iår! Har redan läst ut 2 och snarr en tredje.
  • 5000 prenumeranter på youtube
Som jag sagt förut, detta målet kör jag på tills jag når det 🙂 för närvarande har jag 4126, så är inte så långt kvar nu!
  • Fortsätta röra på mig mer
Känner hur min kropp mår bra av att jag har en rutin på att röra mig och träna nu! Orkar mer och har inte lika ont i min rygg som jag haft innan (hade problem med ryggen innan jag blev gravid. Gjort röntgen och gått hos sjukgymnast).
  • Börja studera på högskola
Känner att det är dags att jag utbildar mig inom något jag kan tänka mig att jobba med. Så håller tummarna att jag kommer in på något av de program jag tänkt söka!
  • Göra 1 vlogg varje månad
Detta har jag lagt upp en vlogg på min youtube och pratat om. Eftersom vi har en bebis nu så hinner jag inte med o göra så många instruktionsvideor, så tänkte jag fyller ut min kanal med lite vloggar där jag ger tips och råd inom hamdarbete 🙂 istället för att det ska eka tomt på youtube som det gjorde under 2018!
  • Öva japanska varje dag
Såg via en annan blogg (cinderalley) om en app som heter duolingo som man kan öva språk på. Så prövade den och har hittills övat på japanska varje dag i 32 dagar, och har verkligen lärt mig en massa! Så mitt mål är att öva varje dag på denna appen 🙂
 
Detta får vara mina stora mål under 2019, sen dyker det ju alltid upp en massa mindre mål under årets gång.
Vad har ni för mål under 2019? 🙂

Kommentarer :

#1: Anki

Hej Pernilla!
Jag är så tacksam mot dig.
Du har lärt mig att sticka raggsockor och tumvantar, något som jag aldrig trodde jag skulle klara av men det gjorde jag med din hjälp. Nu skulle jag behöva lära mig sticka fusk polo. Kan du hjälpa mig tror du? Lägga upp en video kanske?

Svar: Hej Anki!Härligt att höra, och det kommer ju väl till pass nu i kylan :)
Just nu har jag många videor planerade, så hinner tyvärr inte börjar provsticka till en fuskpolo till denna vintern, men det är definitivt något som skulle kunna dyka upp senare på min youtube :)
Däremot har jag en video på hur man stickar en halskrage som du skulle kunna kika på, kanske funkar den lika bra som en fuskpolo? :) Länkar till videon med stickad halskrage här: https://youtu.be/KXHPVl7nuKY
Mvh Pernilla!
Pernilla Einarsson

skriven
#2: Anonym

Hej Penilla!
Så tacksam att du gör alla dessa bästa video for ever. Lärt mig att sticka sockar till mina 3 barnbarn.

Nu håller ja på att sticka mössa till Svea . I resår ändast o använder TINDRA med reflex I garnet.
Hennes storlek är 52 cm i omfång när dom köper mössord .
Hur många maskor ska jag lägga upp på rundstickor 4 1/2 ?

Provade med stickor 6 men det blev för stort .
MVH Eva-marie

skriven

Kommentera inlägget här :