pernillaskreativa.blogg.se - Hur gick det med mina mål 2017?

Hur gick det med mina mål 2017?

Okej, jag tänkte när jag ändå är igång så ska jag sammanfatta hur mina mål för 2017 gick och även börja fundera över vad jag har för mål under 2018 (kommer ett inlägg om det sen).
 
Mina mål 2017 och hur de gick:
  • Läsa 24 böcker.
Detta målet klarade jag, men minns inte om jag läste precis 24 böcker eller om jag läste 27? Jag vill minnas att jag läste fler än 24st, men när jag kollar min Goodreads så hittar jag "bara" att jag läste 24st. Jaja, jag klarade iallafall det målet (:
 
  • Lägga upp 12 videor
2016 hade jag ett mål på 20videor och la upp 30! Men jag kände att jag inte ville ha ett så högt mål igen då det var liiite stressigt och dessutom ville jag göra lite längre videor. Och jag la upp 15 videor (eller jag fler blir det med 15 olika projekt) under 2017 så jag klarade det målet också (:
 
  • Lära mig mycket under min utbildning på småbrukarlinjen
Alltså! Så jag hade sett fram emot denna utbildning, och jag hade säkerligen lärt mig hur mycket som helst, om det inte varit för att jag upptäckte att jag inte alls är en person som klarar av att bo med 17 andra personer, hur snälla och underbara de än var. Så även om jag inte kunde ta del av utbildningen så lärde jag mig något om mig själv och ni som följt min blogg länge vet ju också att jag blev väldigt inspirerad under de 2 veckor som jag faktiskt bodde på gården. För när jag kom hem igen så började jag bygga ett eget växthus. Och jag lyckades faktiskt odla en massa i mitt växthus och helt otroligt nog har växthuset (än så länge) överlevt vintern med bara en liiiten skada, plasten på taket har släppt på ett ställe pga kraftiga vindar. Så jag har stora planer på odling iår!
 
  • Yoga mer
Haha åh.. jag är en sådan periodare med yoga alltså. Jag kan inte påstå att jag yogat mer eller mindre än andra år, men min tanke var väl att jag skulle yoga regelbundet under 2017, vilket jag inte lyckades med.
 
  • Fortsätta öva på japanska
Jag började på japanska kurs under hösten 2016, och tyckte det var hur kul som helst. Och min tanke var att försöka fortsätta öva själv hemma, regelbundet. Men det gick väl sådär med det också. Fast jag har övat, bara att jag inte lärt mig något direkt nytt utan bara behållt den kunskap jag lärde mig under kursen. Så ja, jag har övat lite, men inte lärt mig något direkt nytt.
 
  • Få 5000 prenumeranter på Youtube (komma upp i 2 miljoner visningar?)
Alltså detta är ju lite av ett drömmål och jag tänker att jag kommer ha de målet varje år tills jag kommer upp i det. Men mina prenumeranter och visningar ökar hela tiden, så det är ju inget omöjligt mål (: I skrivande stund så har jag 3321 prenumeranter och 1 472 552 visningar!
 
  • Köpa färre saker och istället använda mig av det jag redan har.
Detta är ett mål jag tycker jag defintivt klarat, för jag tycker inte det är så kul att köpa saker, och oftast när jag väl köper saker så köper jag det på second hand. Sen kan jag ju ibland inte motstå att köpa en liten bit tyg eller en bok eller två när det är rea. Men något måste man väl få unna sig ibland?
 
Sådär, det var en sen sammanfattning av hur det gick med mina mål under 2017! Ska försöka att snart lägga upp en lista på mål för 2018 (:

Kommentera inlägget här :