pernillaskreativa.blogg.se - Sypeppe Trosor

Sypeppe Trosor

Jag fortsätter med lite sypeppesinlägg, då jag som sagt har sytt en hel del de senaste dagarna.
Något som jag sytt under de här peppiga dagarna är trosor, och äntligen hittat ett bra mönster! Har innan försökt göra eget mönster på trosor och de har blivit.. sådär. De har varit användbara men inte någon jätte bra passform, och inte så bra utförande heller för den delen där jag inte vetat riktigt hur jag skulle sy dem.

Men till saken då, jag bläddrade igenom en massa olika sömnadstidningar som jag har hemma och hittade ett mönster för trosor, dock i barnstorlek men det fanns upp till 170. Så prövade att göra ett par trosor i 170 och de blev bara lite tajta i benen, annars passade de alla tiders. Så sydde ett par till men förlängde i sidorna så öppningen för benen blev lite större, och det andra paret trosor blev gudomliga (kanske har att göra lite med det fantastiska mönstret på tyget!).

Jag tänker att jag börjar med att visa er de trosor jag sydde för.. ja iallafall 3år sedan!
Dessa trosor ser inte så snygga ut, och de satt lite sådär. Men jag minns ändå att jag var så nöjd över att jag sytt egna trosor, får då kunde jag verkligen ha på mig BARA kläder som jag sytt själv. Så de har använts, även om de inte är de första jag väljer att ta på mig.
 
Så nu då när jag bläddrade igenom alla sömnadstidningar och hittade ett mönster på trosor så tyckte jag att det kunde vara värt att pröva sig på att sy trosor igen, och tur var ju det eftersom det blev så himla bra :D
Här är första test trosan, som blev lite tajt i benen och som skulle göra sig bäst att ha på sig på ett rave.
Men de är faktiskt ganska så chamiga! Och att det är olika färg på alla resårer är för att jag hade små spillbitar av dem och tog tillfälle i akt att få användning av dem när jag ändå bara provsydde. Men kan nog tänka mig att göra ett par till trosor i detta tyg och skaffa lite mer färgstark resår och mixa till det!
 
Och nu då det andra paret med förlängd sida för bättre passform! Och ja, jag ÄLSKAR tyget :D eller ja, jag älskar hela utformningen av trosan! Så nu står trosresår på min inköpslista, så min underklädslåda kan fyllas av egengjorda underkläder.
 
Jag älskar också att jag lyckats skriva ett så här långt inlägg om trosor, och benämnt trosor hela 16gånger!
Men är så nöjd över att jag äntligen lyckats sy trosor (17!) så det ser bra och riktigt ut och att kunna se hur mycket jag har utvecklat mitt sykunnande under de här åren!
Så ja, det förtjänade ett såhär långt inlägg (:

Kommentera inlägget här :