pernillaskreativa.blogg.se - Växthusbygge igång

Växthusbygge igång

I onsdags skulle jag egentligen åkt ut till Tolarp och hälsat på, men pga vädret som var så beslöt jag mig för att inte ta risken och köra bil.
Men jag vart inte sysslolös, utan jag tog tag i att börja bygga på ett växthus!
Den stora frågan är hur det här ska gå eftersom jag aldrig byggt något innan. Men jag tager vad jag haver här hemma och försöker hammra ihop något. Sen om det inte blir bra så får jag helt enkelt montera ner det igen och sen är det inte mer med det. Men om det blir bra, ja då kan jag plantera och hoppas på att jag lyckas odla lite smått och gott!
Men ja, steg ett är ju att faktiskt bygga klart växhuset, och när jag ska ha tid med det, ja det vet jag inte! Försöker lura hit folk att hjälpa mig så att bygget blir klart så snart som möjligt innan det hinner bli vinter på nytt igen, men alla är så upptagna hela tiden! Inklusive jag, suck.. haha.
 
Här har ni början på mitt växthus, två ypperligt fina pinnar som jag slagit ner i backen.
 
Okej, detta ser ju inte mycket ut för världen när jag påstod mig ha sysselsatt mig under hela onsdagen, men till saker hör att jag först vart tvungen att klättra upp på förrådsvinden och hiva ner en massa plankor, sedan vart jag tvungen att bära in dem i det så kallade traktorgaraget så jag slapp stå ute i blåst och regn. Sen skulle plankorna väljas ut, mätas, sågas och huggas. Och för någon som inte brukar ta i så värst med armar och händer så tog det på krafterna, speciellt när jag skulle hugga till en spets i stolparna. Men nu har jag några stolpar förberedda för att bara bankas ner i backen, så när jag får tid över så står bankande högst upp på min "att göra-lista".
 
Ska bli spännande att se om jag faktiskt lyckas få till ett växhus eller om det bara kommer bli en massa stolpar nerslagna i backen!

Kommentera inlägget här :