pernillaskreativa.blogg.se - Jag längtar till..

Jag längtar till..

.. varmare dag då man kan gå ut i trädgården utan en hel krigsmundering mot kylan.
 
.. att riktigt känna doften av vår och höra fåglar kvittra och se alla djur som är upp tidigt på morgonen.
 
.. växfärgningskursen jag bokat in mig på i juni.
 
.. att lägga mig på en filt ute i solen och läsa böcker och dricka vin och knåpa på något handarbete.
 
.. att fota hur vacker världen är när den vaknar till liv igen.
 
.. att gå barfota.
 
 
 
Vad längtar ni till? (:
 

Kommentarer :

#1: Jenny Wikander

Vår! Sol! Värme! Snödroppar! Krokus! Scilla! Är så less på snö och kyla nu!

Svar: Håller med! Snön är fin när det faktiskt är snö, men inte detta blask som är nu. Då kan det istället gärna få bli lite varmare och världen kan få vakna till liv igen (:
Pernilla Einarsson

skriven
#2: Jenny Wikander

Absolut! Har inte förstått meningen med att det ska snöa ena dsn och sen bli plask och tre grader varmt nästa dag 😂

skriven
#3: Fredrikapåvinden

Åh! Våren! Jag längtar efter min resa till min syster i vår, att ansökningsprovet ska vara inne, efter att få i ordning mysigt på farsutrappen, att kunna plocka in vitsippor och att kunna sitta ute efter skolan.

Svar: Åh, våren får se till att komma illa kvickt nu!
Pernilla Einarsson

skriven

Kommentera inlägget här :