pernillaskreativa.blogg.se - Växthus in progress

Växthus in progress

Som ni vet håller jag på att bygga ett växthus och än så länge har det gått riktigt bra, med tanke på att jag aldrig byggt något innan!
Så nu jag kommit så långt att jag snart fått upp all plast och jag hoppas jag kan få upp det sista nu i helgen så jag sen kan börja förbereda för att plantera i växthuset (:
 
 
Sista bilden är tagen idag, och som ni ser har det kommit upp en till rad med plankor ner till och det är för att plasten ska sitta bättre för den höll på att blåsa av när jag kom hem här om dagen, så jag fick akutbygga lite.
Än så länge har bygget kostat mig 200:- i spik och 349:- i byggplast, och mer än ska det inte kosta, är tanken, eftersom alla plankorna fanns i förrådet när vi köpte vårt hus. Ska bli så himla kul och se om jag lyckas odla något i växthuset med! Själva bygget har ju varit kul, så nu hoppas jag att planering och odlingen av ätbart ska vara lika kul och givande (:

Kommentarer :

#1: Finurliga fröken

Men gud så fint! Så härligt med ett växthus. Och hur coolt att du bygger det själv? Kram och trevlig helg

Svar: Tack! Ja kommer bli toppen :DKram och trevlig helg till dig med!
Pernilla Einarsson

skriven
#2: Alicia

Wow så fantastiskt! Både imponerande och inspirerande och som jag längtar efter att få göra något liknande. Vad spännande med återbruksplankorna - ett växthus för 500-lappen är ju en ren dröm!

Svar: Ja varför ska man köpa ett helt nytt dyrt växthus när man kan pröva att bygga sig ett eget! Blir mycket tänkande och planerande och roligt när det är klart :D Nu ska jag bara få upp det sista av taket och sedan en dörr, sen är det bara att börja sätta in mina plantor och inreda efter behag! Och ja, en drygt 500:- kommer det nog sluta i att jag gjort åt på själva bygget (: Sen blir det ju en del pengar på jord och fröer som tillkommer såklart (:
Pernilla Einarsson

skriven

Kommentera inlägget här :