pernillaskreativa.blogg.se - Skördefest

Skördefest

Idag tänkte jag passa på att fixa i trädgården eftersom det var så fint väder. Däribland så tänkte jag plocka bort kompostgallret runt mitt land och se om det fanns några potatisar och dra upp de morötter som fanns. Till min överraskning så var hela landet fullt med potatis! Skulle plocka potatis för ett par veckor sedan och då hittade jag bara ett par enstaka pyttesmå potatisar, så hade gett upp hoppet om att det fanns några potatisar. Men när jag grävde runt ordentligt i landet så hittade jag massa potatis! Och stora var de också! (:
Ett gäng morötter blev det med och till min förvåning, 3st små lökar. Så nu kan det ätas potatis och morötter i massar och liiiiite lök (:

Det är så himla kul när man får belöning för mödan! I sommar har jag ätit mängder av sockeräter, och nu blir det en massa potatis och morötter och även lite tomater, som äntligten har börjat bli röda! Så hoppas inte det blir allt för kallt om nätterna nu så mina tomater blir dåliga.
 
Luna godkände skördekorgen med (;
 pssssst.. morotsblasten kommer också komma till anvädning (;

Kommentarer :

#1: JUNITJEJ

Vilken söt vovve!

Svar: Visst är hon (:
Pernilla Einarsson

skriven

Kommentera inlägget här :