pernillaskreativa.blogg.se - Tröjan som blev ett linne

Tröjan som blev ett linne

Jag tror att det var i mars som jag började sticka en tröja på rundsticka, stickor 3.. puh..! Det tar tid att sticka en hel tröja på stickor 3! Speciellt om man drar upp armen, inte en utan 2 gånger, för att sedan inse att det inte bara är där felet är utan även i avmaskningen för armhålan. Och när jag insåg att jag skulle behöva tröjan hela vägen ner dit så kände jag att det fick vara nog! Så istället för en tröja har jag nu ett varmt och gosigt linne (:
 
Här ser ni när min tröja nästan har en arm helt färdig, och också då jag kommit fram till att det även är fel vid avmaskningen för armhålan. Den var ju så gosig med arm!! Men det kändes tjockt och knöligt i armhålan och hade jag gjort klart den och det känts så hade jag aldrig använt den sen hur gosig den än hade varit..
Men ja, som ni kan se har jag maskat av så att axeln blivit alldeles för smal, vilket gjorde att det blev lite överflödigt med arm vid armhålan när jag stickade armen.
 
Så istället fick det bli ett mysigt linne, är ändå så nöjd med det :D
Den är föresten stickad i ull, så den är riktigt varm.
Ni kan även se att jag även har stickade sockor och benvärmare, för nu börjar det bli kallt att gå barfota inne
 
Det är inte lätt att posa med två tokar som alltid ska busa där man är!

Tur de är så söta<3 Min lilla rävunge Luna<3
 
Detta tänkte jag även ska bli mitt bidrag till Novembers sypepp (: Är ju på tiden att den blev klar (;

Kommentera inlägget här :