pernillaskreativa.blogg.se - Torrtovning

Torrtovning

Denna vecka har jag prövat på att torrtova i skolan. Oj vad kul det är! Och lätt (:
Provtovade lite fort och sedan gav jag mig på att tova en bild som jag målade en mall till.
Tog såklart ingen bild på hur bara mallen såg ut.. Men man kan ju inte alltid komma ihåg allt!
Här är bilden när jag påbörjat den.

Sen har vi en där jag kommit en bit.
 
Så till sist var den klar. Ca 10x10cm i storlek. Ullen jag tovat med fanns i en låda i skolan, så vet inte så mycket om den. Men tyget jag tovade fast ullen i är iallafall bomulls tyg som jag färgar med rödlöksskal. Syns inte så väl vilken färg tyget har, men det är iallafall grön. Är så svårt att få till bra bilder på färger ibland.

Inramd och klar. Till och med ett namn har den fått :D "Kattdjur på nattjakt".
 

Kommentera inlägget här :