pernillaskreativa.blogg.se - Jag behöver symester.

Jag behöver symester.

Vad har hänt egentligen?! Jag bara insåg att jag inte har sytt några kläder på as länge ( jo, ja, en studentklänning till min syster har jag sytt, men den får ni se om ett par veckor!). Vad har hänt med min sypepp? Eller med mitt stickande och virkande. Eller snarare, varför har det blivit så jobbigt att ta kort på det jag gjort och dela med mig till er?!

För bara ett år sedan gjorde jag hur mycket saker som helst inom handarbeten. Jag var ju till och med med i hemmets journal!  Tänk att det var förra våren. Det känns som för 100 vårar sedan.
 
Innan gjorde jag massa fina kläder. Men nu känns det som jag aldrig har tid. All min tid går åt till att jobba, eller det är iallafall så det känns. När jag väl är i skolan är jag oftast väldigt trött och orkar ingenting, pga att det är så mycket på jobbet. Jag känner att jag behöver symester.
Jag vill göra fina kläder igen, känna att jag tycker det är kul och att jag har energin till det!
 
Det suger att man "måste" jobba så mycket för att kunna "överleva". Jag vill inte slita ihjäl mig, jag vill skapa, exprimenter och dela med mig av kunskapen! Om man ändå kunde få ägna mer tid till sådant man mår bra av, och som man tycker är kul.

Nu blir det lite peppande bilder på kläder jag gjort, då jag hade tid och energi till det. Det känns helt fantastiskt att jag har kunnat göra dessa plagg!
Jag röstar för symester NUUUUU!
 

Kommentera inlägget här :