pernillaskreativa.blogg.se - Ekollon

Ekollon

Förra vecka  så började skolan för mig igen och efter ett par veckors skolledighet så körde jag på stort och började med att göra nya mönster. 

Ett av dess mönster blev massa små ekollon (: jag vet int vad det är med mig och ekollon, men jag tycker de är så himla fina! 


Så de två dagarna jag var i skolan förra veckan så målade jag skiss på mina ekollon och sedan kopierade jag och prövade så att mönstret skulle funka att rapportera. 


Och när det var fixat så framkallade jag mönstret i ramen. 
Såklart blev det en massa provtryck för att se så mönstret blev bra och faktiskt funkade att rapportera.


Idag så använde jag mina ekollon som provtryck på svart tyg med (: tycker det är himla kul att vi fått i  färger i skolan som går att trycka på svart tyg. Dock var det svårt att blanda till någon snygg färg, då alla blev så himla ljusa! Så nästa vecka ska det nog exprimenteras med dessa färger (:


Jag funderar på att göra ett par byxor med dessa ekollon :D eller vad tror ni skulle vara snyggt med detta mönster?

Kommentera inlägget här :