pernillaskreativa.blogg.se - Vad jag gör en ledig dag..

Vad jag gör en ledig dag..

Jag jobba, hemma (: Antingen det är med youtube jag "jobbar" med, eller trädgården/huset. Det är vad jag för det mesta gör om jag är ledig. Idag blev det trädgården som jag jobbar med. Efter att ha varit ute och svettats några timmar medan jag lagt tillbaka plattor på vår gång så har jag nu tagit en liten paus och sitter istället inne och läser. För om jag inte jobbar när jag är ledig, ja då läser, handarbeter, kollar på serier eller yogar jag (:

Men det är skönt när man är ledig och vädret är fint så man faktiskt kan vara ute i träfgården och fixa! Och så mycket som jag vill fixa och dona med, så det blir fint, och helst hade en ju velat att allt skulle varit klart igår. Istället får man ta lite i taget (:
När jag nu någon gång har lagt klart mina plattor.. ja du ska jag nog försöka bygga lådor till att plantera i nästa år. Måste bara komma på vart jag ska ställa dem!
Sen vill jag nog sätta plankor runt poolen och måla något fint på. Bygga en trappa/stege upp till poolen måste jag göra med. Och bygga ett staket runt trädgården så min Luna inte kan springa ut på vägen! Så mycket som man vill göra.. Jaja, vad skulle jag göra om dagarna om jag inte hade massa saker jag ville fixa och göra?! Är ju för väl att jag kan sysselsätta mig med något (:
 
Vad gör ni när ni är lediga? (:

Kommentera inlägget här :