pernillaskreativa.blogg.se - Pokémon

Pokémon

De som känner mig vet vilken pokémon nörd jag alltid varit, och alltid kommer att vara. Och jag är så jäkla glad över denna pokémon hysterin just nu, för jag blir inspirerad att göra massa pokémon relaterade handarbeten.
Denna veckan har jag lagt ner flera dagar på att pyssla och dona för att få till ett mönster och filma hur man virkar en Pikachu. Började även redan i våras knåpa med att göra ett mönster på hur man virkar pokébollar, men det strulade lite och blev inte bra, trotts att jag redan hade filmat typ allt så la jag det projektet på hyllan.. Men sen kom PokémonGo och man såg typ inget annat än pokémon grejer så fort man gick in på sociala medier. Och väl var det, för då fick jag tillbaka motivationen för de där virkade pokébollarna. Jag tog tag i och filmade en sista grej och sen började jag redigera klippen och vips, så hade jag äntligen fått upp den där videon som jag egentligen gjorde för ett par månader sedan!
 
Det är så kul med att kunna göra dessa handarbeten och dela med mig av hur jag gjort till andra likasinnade nördar :D Så måste hylla youtube lite också som gör det möjligt för mig att kunna dela med mig av mina mönster så jag kan inspirera andra till att handarbeta också!
 
Länk till mönster på de virkade pikachus.
 
Länk till mönster på virkade pokébollarna.
 
 
 

Kommentarer :

#1: FrökenTV, bloggen om tv och film

aw vad fina :D

Svar: Tack :D
Pernilla Einarsson

skriven
#2: Linda Cathrine Liljemalm

Så fina och välgjorda de är. Förstår att det ligger en hel del tid bakom dem.

Svar: Tack! Kul när någon ser att man faktiskt lagt ner mycket tid, energi och engagemang på något (:
Pernilla Einarsson

skriven
#3: Hanna Karlsson

Vad duktig du är!

Svar: Tack (:
Pernilla Einarsson

skriven
#4: Sara

Men åh, så söta! Och helt underbar liten valp! :)

Svar: Tack (: Ja hon är inte bara fin att titta på, hon är fin att ha i sin familj med!
Pernilla Einarsson

skriven
#5: Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!

så söta

Svar: Tack (:
Pernilla Einarsson

skriven
#6: nicevibes

Gud så kul, gillar framförallt pokébollarna!!

Svar: Tack :D
Pernilla Einarsson

skriven
#7: Jennifer Queen

Vad fina :)

Svar: Tack (:
Pernilla Einarsson

skriven
#8: Anki

Vilka fina ! Har med gjort en pokéboll för några veckor sen :)

Svar: Tack (:Oh vad kul (: Hur gjorde du dina pokébollar? Finns det bild man kan se någonstans? (:
Pernilla Einarsson

skriven
#9: Robex Lundgren

coolt

Svar: Tack (:
Pernilla Einarsson

skriven
#10: Lisa

Men gud så fina! Helt fantastiska handarbeten och jag håller med dig, så rolig pokemonhysteri :D

Svar: Tack! (:Har fått ut så mycket positivt från detta underbara spel (: Inte bara inspiration, utan även socialt sett (:
Pernilla Einarsson

skriven
#11: Amanda Jona [SPONTAN]

Åh så fina! :)

Svar: Tack (:
Pernilla Einarsson

skriven
#12: Anki

Svar: jaa här är min lilla pokéboll: http://litevirkning.blogg.se/2016/july/pokemonboll.html

:)

Svar: Oh vad fin :D
Pernilla Einarsson

skriven
#13: Ida

haha, sååå söta!

Svar: Tack (:
Pernilla Einarsson

skriven
#14: madabouttea.se

Så söta och fina! :)

Svar: Tack (:
Pernilla Einarsson

skriven
#15: Louise

Nämen åå va söta! :)

Svar: Tack (:
Pernilla Einarsson

skriven
#16: Ellssiii

!! Usch vad söta! Jag blir jätteimponerad! Själv kan jag inte virka men skulle vilja lära mig 😻 PS. I Love pokemons 😋

Svar: Tack (: Bara öva, öva och öva (: För 4 år sedan kunde inte jag heller!
Pernilla Einarsson

skriven
#17: ellia

Gud så sööööta.
Jag önskar jag kunde sådant här men jag kan sitta i timmar och följa videos eller läsa instruktioner men i slutändan har jag alltid en fet knut i något tjusigt garn ^^

Svar: Tack (:Det är bara att öva (: ibland är det lite bökigt, men det är alltid jätte kul när man lyckas att få till det!
Pernilla Einarsson

skriven
#18: Nova

Så himla söta är typ kär i den! vill göra en sådan hur gör man??

Svar: Visst är de! Bara att gå in på videon så har du instruktioner för hur vi virkar dem (:
Pernilla Einarsson

skriven
#19: radhuslivet.se

Åh, tack för tipsen :)

Svar: Varsågod (:
Pernilla Einarsson

skriven

Kommentera inlägget här :