pernillaskreativa.blogg.se - Sisa krokilektionen

Sisa krokilektionen

Idag hade vi sista krokilektionen och vi var bara 3 stycken som kom, men oj vilken kul lektion det var.
Vi prövade lite nya sätt att rita på och jag är mycket nöjd med dagens bilder, så det blev ju ett toppen avslut på krokin (:
Här kommer bilderna som jag gjorde idag.
 
Vi ritade några 2 minuters bilder. Och så förklarade hon hur man kan utgå från bokstäver för att rita en person, som ni ser nere i hörnet så kladdade jag ner några bokstäver.
 
Här är några 1minutare, som jag valde att försöka måla ihop rörelserna.
 
Sen gjorde jag en med lite skuggning.
 
Vi ritade perspektiv.

Vi ritade 3 olika ställningar som skulle sitta på samma bänk. Blev en väldigt skärmig bild måste jag säga!
 
Och så skulle vi rita när modellen rörde sig väldigt sakta, och vi tänkte väldigt olika hur vi skulle rita dessa rörelser. Så här blev mina rörelser, väldigt rörigt! Men den känns väldigt livfull och rolig (:
 
Så det var det sista av krokin! Får se om det blir mer kroki under nästa läsår, har inte riktigt bestämt mig om jag vill fortsätta eller inte.
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :