pernillaskreativa.blogg.se - Mål inför 2016

Mål inför 2016

Självklart gör jag som många andra och sätter upp mål för mig själv inför det nya året. Sen hinner man ju ändra sig och sätter nya mål under årets gång, men här kommer några mål som jag iallafall ska börja med under 2016 (:

  • Nå 5000 prenumeranter på youtube.
  • Skaffa mig en Shetland sheepdog.
  • Läsa 20 böcker.
  • Sy massa byxor, så jag faktiskt igen kan ha byxor som jag sytt själv! Mina favorit manscheter som jag sytt har jag användt så mycket att de nu är så slitna att jag inte kan laga dem, snyft...
  • Göra minst 20 nya videor till youtube (och då räknas inte t.ex. en spelista med 3 delar som 3 videos, utan som 1).
  • Sluta stirra så mycket på min mobil och istället kolla sociala medier när jag sitter vid dator (vilket inte är så ofta efter som jag måste gå heeela vägen upp för trappan och dessutom sitter i ett rum fullt med tyger och garn. Hur kan jag då sitta vid datorn när allt tyg och garn skriker åt mig att skapa saker!!!).
  • Börja röra mig mer, för min stackars kropp är klen. Med andra ord börja på någon aktivitet och gå ut mer, vilket jag kommer bli tvungen att göra när jag skaffar hund :D
  • Skaffa mig en pilbåga och börja skjuta igen :D Sköt ju lite ett tag men sen flyttade vi ju och då var det inte bara till att gå hem till vännen min som har pilbågar.
Ja.. Sen har jag inte kommit på något mer, men är ju en liten lista iallafall (: Och blir spännande att om ett år se om jag lyckades med alla dessa mål!

Vad har ni för mål under 2016? (:

Kommentera inlägget här :