pernillaskreativa.blogg.se - Skolstart, jobb och härlig höst!

Skolstart, jobb och härlig höst!

4 dagar sedan senaste inlägget.. Ja, detta betyder bara en sak. Jag har fullt upp! Något som jag gillar att ha (:
Som ni vet började jag skolan i måndags, ännu ett kul år på Mullsjö folkhögskolas textilskola!! Och det var många återkommande elever från förra året (:
Skolan varvar jag med jobb i fotobutik och som vikarie för förskola/skola. Sen försöker jag ju även klämma in lite jobb med min youtube-kanal så nu har jag att göra.

Sen har jag ju ett hus och djur att ta hand om. Just nu försöker jag fixa lite i trädgården, innan vintern plötsligt är här och jag inte kan gräva mer.
Kattungarna vaccinerades idag, även mamma Arya fick sig en spruta. Om 3,5 veckor så är de redo att flytta iväg och det kommer bli så tomt här utan 4 små busfrön!
 
Hur ser eran höst ut? Fortsätter livet som vanligt eller pluggar ni? Reser? Eller något annat kul/alldagligt? (:
 

Jag slänger in lite höstinspererande bilder från förra året (:
 

Kommentarer :

#1: ida

Jag ska börja plugga till målare, alltså hus. Inte tavlor!
Börjar om mindre än två veckor. Skolan är i Övertorneå, precis vid finska gränsen. Och imorgon ska jag på läger till Hemavan och fjällvandra med andra ungdomar i helgen.

Svar: Men så kul! (:Jag hade tänkt bestiga kebnekaise nu, men tyvärr funkade inte min ekonomi för det.. Så får spara det äventyret till en annan gång (:
Hoppas ni får ett tacksamt väder nu när ni ska ut (:
Pernilla Einarsson

skriven
#2: nina

Nu är det jobba jobba som gäller. Man ska även hinna med att skörda alla bär o grönsaker på landet o safta o sylta in. O även hinna, sy, sticka, virka brodera och annat pyssel innan jul. Sen är det ju Syfestivlaen också, whoo ho, då får man nya ideer. Gäller att lägga upp en plan =)
Ha en fin höst.

Svar: Ja jag har lite att skörda i trädgården jag med (:Handarbeta är ju en självklarhet :D
Jag ska med försöka ta mig till syfestivalen! Kanske vi ser varandra där (:
Detsamma!! (:
Pernilla Einarsson

skriven
#3: Bella

Hej! Har precis börjat lära mig att sticka, älskar det! Tack vare dig och alla mina nyinköpta virk och stickböcker så har jag dessutom börjat avancera lite. Jag har själv två projekt jag skulle vilja göra och ha lite hjälp med. Första projektet jag vill göra är en filt i schack mönster. Dock så vet jag inte hur man gör. Vill inte sy ihop utan sticka ihop hela filten.
Det andra projektet jag vill göra är en halsvärmare / fuskpolo. Är detta något du skulle kanske kunna visa hur man gör? ? Tycker att din Youtube kanal är toppen!
Kramar bella

Svar: Hej Bella!Så kul att du hittat in till den mysiga stickvärlden :D
Hmm.. filten med schackmönster tror jag är smidigast att sticka en ruta åt gången, blir oftast väldigt stort och otympligt om man ska sticka en hel filt på ett par stickor/rundstickor.
Fuskpolo är faktiskt något som finns med på min "att filma"-lista (: Så förhoppningsvis är det något som kommer upp på youtube under hösten (:
Tack ((:! Och hoppas du får mycket stickat i höst!
Kram!
Pernilla Einarsson

skriven
#4: elin

Så länge det är roliga saker du har fullt upp med så är det ju bra :)

Jag skulle gärna ha fortsatt min utbildning i höst, men det blev inte så då jag är utan ork. Bara jag skulle få tag på min läkare någon gång så lär jag bli sjukskriven, eller halvtidssjukskriven. Försöker hitta något "litet" jobb att sysselsätta mig med under hösten, men det finns inte så mycket till buds.

Så jag kelar och busar med min katt, virkar i massor, promenerar och kikar på kvällskurser på folkuniversitetet och liknande. Tyvärr betalar det inte räkningarna... Nåja, det reder sig, det vet jag.

Svar: Ja jag gillar ju att vara igång, får lite panik när jag inte har något att göra! Och just nu är det bara kul saker jag gör (:
Ibland har man inte ork till saker, och då är det okej att låta bli (:
Jag har ju inställningen att jag inte vill leva hela mitt liv med ett heltidsjobb, utan jag vill göra flera små saker, som jag gör nu, att både gå i skola eller kurser och få lära mig nya saker. Samtidigt som man jobbar lite. Jag vill ju ha uppfödning av shetland sheepdog med. Vill inte leva ett liv där man MÅSTE jobba 8h om dagen..

Det är tur att du har ett så bra sällskap som en gosig liten katt och handarbete! :D Vad skulle man göra utan dem?!
Det brukar ju alltid lösa sig på något sätt (:
Pernilla Einarsson

skriven

Kommentera inlägget här :