pernillaskreativa.blogg.se - Silversmide

Silversmide

Nu har jag en massa på gång på silversmidet, och jag hoppas verkligen att jag hinner göra klart allt innan skolan slutar. Men kämpar jag bara på och går in för det ska det nog inte vara några problem (:
 
Hittade jättefina små gafflar på second hand för ett tag sedan och tänkte att dessa kan jag nog göra något kul med. Så idag sågade jag itu dem lite.


Planen är att använda dessa vackra blommor och göra till ett par öronhängen och ett halsbad (:
 
För skojs skulle så blir det ett par öronhängen av dessa med! Men vet inte vad jag ska göra med de andra 3 gaffeldelarna som blir över.. Men något kommer jag nog på tillslut (:
 
Håller även på att prövar på göra en kula där man slår två halvor och lödar ihop dem. Ska nog bli ett halsband av kulan när den är klar (:
Delarna till kulan såg ut som plattan till höger. Men denna platta ska i all sin enkelhelt få bli ett halsband (:
 
Ja det var dessa saker som jag håller på med som måste bli klara innan det är dags för sommarlov. Men nog ska jag väl hinna det?! (:

Kommentarer :

#1: elin

Jag tror det där settet gjorda av gaffelhandtagen (eller vad man nu ska kalla dem?) kan blir jättefint. Hoppas att du hinner bli klar med allt du vill bli klar med innan sommaren. När får ni sommarlov föresten?

Svar: Jag har iallafall hunnit göra klart örhängena nu så borde hinna klart med det andra med (:Vi slutar skolan 29maj (:
Pernilla Einarsson

skriven
#2: Alicia

GU vad roligt! Blir så himla inspirerad att lära mig detta alltså! Sjukt smart och snyggt jobbat att fiska fram gafflar med färdiga hål i liksom. Halsbandet/örhängena kommer bli SÅ fina :)

Svar: Är superkul med silversmide! Och är smidigt när man hittar fina bestick som man kan använda sig av (:Örhängena är klara, så kommer bild på dem snart! Halsbandet av bestik hinner kanske bara precis bli klart innan skolan slutar, men håller tummarna på att det blir klart! Och de andra blir nog klara nästa vecka (:
Pernilla Einarsson

skriven
#3: Matilda

Wow vad fina örhängena kommer bli!
Synd att man behöver så mycket verktyg för att göra sånt. Det är så vackert! :)

Svar: De är färdiga nu! Ska bara ta mig tiden att fota dem så ska du få se hur dem blev (:Men att göra sådanahär öronhängen är ändå något man skulle kunna göra själv hemma, eftersom man inte behöver löda något! Enda man behöver är en såg, en fil och en avbitartång. Och såklart en silver tråd till att göra hängena (: Supersmidigt!
Pernilla Einarsson

skriven

Kommentera inlägget här :