pernillaskreativa.blogg.se - Första turen ute i naturen

Första turen ute i naturen

Igår släppte vi ut våra katter för första gången utan koppel (iår och här i vårt nya hus, de har varit ute innan). Oj vad kul de tyckte det var att få springa omkring på ängen utanför oss och allt var spännande att lukta och titta på. De är sådan små charmtroll och vi skrattade mycket åt deras tokigheter.

Men det märktes att deras kondition blivit illa av att vara inne även om vi lekt och aktiverat dem, för efter de sprungit ett tag så var de helt slutkörda, så då gick vi in igen (:

Ändå jobbiga var att när vi kom in så hittade jag 5 stycker fästingar på Appa.. Och då var vi bara ute i en drygt 20min och de har båda fått fästingmedel.. Detta kommer bli en jobbig sommar om det ska vara så många fästingar varje gång de är ute.

Här har ni Momo, han är en riktigt fegis och ville inte gå ut först.
 
 
Sen har vi Appa, som såg sin chans och sprang ut som ett pistolskott. Det första han gör är att hitta en så skitigt hög som möjligt som han kunde rulla sig i..
 
 
Tur att de har varandra att utforska världen med (:
 
 
Busa i den tillsammans är också härligt, haha! bara så synd att Appas huvud inte kom med i bilden, för det är en otroligt rolig bild!
 

Kommentarer :

#1: Oslofru

SÅ mysigt :)

Svar: De ser så lyckliga ut när de får springa omkring ute (:
Pernilla Einarsson

skriven
#2: elin

Det var ju bra om de trivdes ute, men synd med det där med fästingarna. Jag avskyr fästingar med passion, de är äckel-päckel rakt igenom. Min systers katt brukar också alltid ha ett par varje sommar.

Bilder på katter i full galopp är bland det roligaste. Det är alltid intressant att se vad de har för blick :)

Svar: Ja fästingar är verkligen så hemska! Katterna får ju inte komma in i sovrummet nu under sommaren, för förra året hittade jag fästingar i sängen 3ggr!!!! ):Men nu de senaste 2ggr jag haft ute dem så har jag inte hittat några fästingar (:

Haha ja de gör så konstiga och roliga minner!
Pernilla Einarsson

skriven

Kommentera inlägget här :