pernillaskreativa.blogg.se - Mys i Göteborg, överlevnadskurs och syfestival

Mys i Göteborg, överlevnadskurs och syfestival

Det har varit fullt upp i helgen, i fredags åkte jag tillbaka till Göteborg (var ju där i torsdags på bokmässan) och träffade finaste Emily. Skulle sova hos henne eftersom hon skulle med på "lär dig överleva på naturens villkor-kurs". Så på fredagkvällen så var vi hemma hos henne och kollade på film och åt god mat som hennes sambo lagade (vegetariskt).

På lördagen så åkte vi ut till Öjersjö och var på kursen, den var dock inte som jag hade tänkt mig. Jag tänkte att det var hur man skulle överleva om man råkade hamna i skogen och gick vilse, men det var mer för ifall man var ute och vandrade och råkade gå vilse. Men vi lärde oss mycket vettiga saker ändå.
Och efter kursen så åkte vi tillbaka till Göteborg och tog en fika på stationen innan jag skulle hem igen, vi hade en del att prata om eftersom vi inte träffats på 4år! Hoppas verkligen inte det tar så lång tid tills vi träffas igen.
 
Här har vi intruduktionen på kursen, fick börja med att dricka barrdryck som faktiskt smakade riktigt gott!
 
Vi fick lära oss hur man kan tända en eld och hur bästa sättet för att få igång en eld är. Tro det väcktes små pyromaner i oss alla, för alla tyckte det var kul att tända små eldar..
 
Och såklart en bild på finaste Emily och mig (:
 
 
Idag så var jag ju då på syfestivalen på Åhaga i Borås. Var ju där förra året, men var osäker på om jag hade råd att åka dit iår med. Men min kompis Jennie övertalade mig och jag gick med på att åka dit om jag slapp köra! Sen följde även en annan vän med. Och ja, jag är glad att jag åkte dit iår med, för det var så mycket roligt att kolla på. För plånboken var det mindre roligt, så det är ju tur att jag inte är min plånbok, hahaha..

Vi var även på en workshop och fick lära oss göra armband, vilket var jätte kul. Så jag köpte med mig lite saker så jag kan göra armband här hemma med (:
 
Här är en översikt på allt jag köpte. Inte lika mycket som förra året, men det är gott och väl ändå.
 
Köpte en bok om nålbindning, för det har jag velat lära mig ett tag men inte lyckats hitta verken böcker eller beskrivningar på nätet.. Så blev glad att den fanns på mässan. Men tyvärr var alla nålar slut, så får hoppas jag hittar det någon annanstans (:
 
Vid en monter så hade de gratis knappar. Jag känner att jag tog oförskämt många knappar.. Men de var ju gratis!
 
Köpte lite fina smycken. Köpte av de i den montern förra året med, de har så himla fina smycket och de är hemskt billiga.
 
Lite tryckknappar från 3exter blev det med, så himla söta!
 
Och var tvungen att köpa detta väldigt lena och härliga garn, som var både ekologiskt och fairtrade oooooch halva priset.
 
Som sagt, är väldigt glad att jag åkte till syfestivalen trotts allt (:
Någon annan som var på syfestivalen i Borås och hittade något kul? (:

Kommentera inlägget här :