pernillaskreativa.blogg.se - Snälla mänsklighet, sluta hata så mycket.

Snälla mänsklighet, sluta hata så mycket.

Jag blir på riktigt ledsen när jag sitter och kollar runt på internet och man ser hur folk kastar oförskämdeheter och är respektlösa utan dess like.Varför måste vi hata så mycket?! Är det för att vi sitter framför skärmar hela tiden och glömmer titta oss om på männskorna runt oss, avsaknaden av att kunna läsa av en persons ansikte och kroppsrörelse, betoning på ord och tydligheten på hur våra egna ord kan påverka?
 
När jag skriver med någon försöker jag tänka mig hur jag skulle se ut och låta om jag sa orden till personen, som om vi stod bredvid varandra, och om jag kan säga det jag skrivit UTAN att det låter argt, sårande, ironiskt eller på något vis som kan verka otrevligt mot personen det är till, då känner jag att jag kan skriva det. För bara för att jag inte ser att personen blir sårad så betyder det ju inte att person inte kan bli sårad. Mina skrivna ord skulle kunna ge någon menn för livet, ångest och sömnlösa nätter. Jag vill inte såra någon på detta sätt och jag hoppas att många fler tänker på så vis.
 
Ibland blir jag så less på dessa skärmar och hur beroende vi är av dem, hur beroende jag är av dem.. Och hur folk verkar glöma hur man beter sig bakom dem. Ibland vill jag slänga ut alla skärmar genom fönstrer och springa ut och bosätta mig i skogen. Där skulle jag slippa se hur folk sårar varandra med sina skrivna ord..

Det ska bli en dröm att få bo i ett hus på landet, för där kan jag slita mig ifrån alla skärmar och gå ut och ge min energi åt naturen istället. Sitta och pyssla om alla grönsaker i landet, skaffa mig en hund att springa i skogen med, skapa alla möjliga kreativa saker.. Bara kunna komma bort från sittläget framför skärmen och faktiskt få röra på mig och känna att jag lever.

Jag vill ju tro att alla ni är fina männsikor, men jag tänker ändå be er att tänka en extra gång på vad ni skriver till folk. Är det du skriver skrivet med en gnutta ilska? Är det en onödig kommentar som egentligen inte behövs ta upp? Kan det du skriver såra någon? Skulle du kunna se dig själv stå framför personen du skriver det till och då faktiskt säga det hög ansikte mot ansikte?
Snälla tänk en gång extra innan du kastar ut ditt hat mot andra...
 

Kommentera inlägget här :