pernillaskreativa.blogg.se - Livet, huset och djuren

Livet, huset och djuren

Just nu så är det ju fullt upp med huset här, varje dag så plockar vi lite och fixar i ordning men det tar ju sin lilla tid och jag har varit sjuk så jag har inte orkat så mycket och nu håller Peter på att bli sjuk. Men det får ta den tid det tar, det börjar iallafall känns "hemma" här nu (:
Så tänkte jag ska visa lite vad vi har gjort nu under tiden vi varit här (:
 
Peters hobbyrum har tapetserats (: (Mitt glömde jag såklart ta före/efter bild på). Den svarta med blommor är alltså den nya tapeten (:
 
Sen har vi tapetserat om i köket, hittade en så otroligt fin tapet och den passar verkligen så bra i köket (: Är helnöjd med den :D Och den nya här ju då alltså den med citroner på (:
 
Sen har det målats och målats och målats.. och än är det inte färdigmålat. För det ska målas lite på väggar och det ska målas handtag till köksskåpen. Men köksskåpen, både luckor och invändigt, är färdigmålat iallafall (: För det var pga dem som vi inte flyttade in tidigare, för ville gärna måla klart luckorna innan vi flyttade in saker i köket och utan saker i köket så kunde vi ju inte laga mat!
 
En liten fågel kom och knacka på vår ruta och ville flytta in hos oss, men fågeln fick nöja sig med lite fikabröd (:
 
Glömde även att visa den fina matta som min farmor gav mig och Peter i julklapp (: Verkligen mina färger!!
 
Kissarna trivs i huset med (:
 
Fast de är inte så glada i att gå i koppel! Men de måste ju lära sig att det är här de bor (:
 
Huset<3
 
Utsikten från sovrumsfönstret :D Det är så himla mysigt här ute på landet!
Och jag längtar till sommarn när jag kan fixa iordning med land och odla massa grönsaker (: Och när jag skaffar hund!! För nu när jag bor i huset så kan jag äntligen skaffa mig en lite vovve! :D
 

Kommentarer :

#1: nina

Underbart hus, önska jag kunde hitta mitt drömhus snart med ett stort pysselrum, o bara njuta i. Skönt för katterna att komma ut lite. Underbara tapeter, gillar verkligen de i köket.

Svar: Ja det är verkligen super mysigt här! Och vi hade tur, för vi letade bara hus i knappt 1år och sen dök detta upp. Så det gäller att man har lite tur, så kan man hitta vad som kan bli ens drömhus (:
Pernilla Einarsson

skriven

Kommentera inlägget här :