pernillaskreativa.blogg.se - Året som vart

Året som vart

Tänkte jag skulle räkna igenom allt jag sytt, stickat och virkat i år, men fy vad mycket grejer jag gjort, tvivlar på att jag lyckats räkna med alla grejer eftesom jag dessutom gjort massa grejer till andra också.
Men tänkt att jag delar med mig av mina favorit saker jag gjort till mig själv (:
Och allt jag gjort ligger ju ute på bloggen så är man nyfiken så är det ju bara kolla igenom flikarna längst upp.
Jag kunde iallafall räkna till 9 virkade saker, 23 stickade saker och 29 sydda saker som jag gjort till mig själv!
Så det är då verkligen ett produktivt år (:
Men här kommer några favoriter!

Mina första harembyxor jag sydde, och jag älskar dem!
Första stora projektet jag stickade, var kul o göra och den blev himla mysig (:
Kände bara att jag var tvungen att göra denna, helt underbar! Springe omkring och leker att jag är med i Lotr ibland, haha.

Stickade mig 2 olika sådana här linnen som var goa o ha under sommaren (:

Här har vi min favorit tröja och en av mina sjalar. Dock har jag råkat krympa tröjan i tvätten ):
Mina första byxor jag sydde och de blev en hit! Dessa används flitigt, så jag fruktar för den dag de blir så slitna så de inte kan anvädas mer för jag har inte lyckats hitta något liknande tyg!
En av västarna jag sytt, tycker om denna modellen jätte mycket!
Detta är ett jätte skönt tyg! Tyvärr så blev den lite kort, så håller just nu på att sticka en ny (:

Här är några av disktrasorna jag gjort.
Mitt favorit linne.
En av många tygpåsar jag sytt som jag har med mig när jag handlar eller läggar mina pågående arbeten.
Ännu en kofta jag gjort.
Sjal jag gjorde av ett garn jag köpte på syfestivalen i Borås.
Mitt andra par byxor jag sydde, blev inte lika bra som det första men de blev okej. Och som sagt, favorit linne är används mycket!
Min första tröja jag sydde.
Denna väska har jag med mig vart jag än går, super nöjd med den!
Jag virkar inte så mycket, men ibland så (: Denna har jag i soffan.
Tröja som jag sytt i ett tyg jag fått från Peters farmor. Helt underbart mönster!
Lyckades virka mig en basker med skärm med (:
En lite större tygoåse i möbeltyg som jag kan ha med när jag ska handla.
Ett tunnare par harembyxor som jag ju sydde här om dagen. Och en kortarmad tröja som jag sydde i sommras.
 
Skulle vara kul o veta vilka ni alla är som kikar in på min blogg och om ni har egna bloggar med pyssel där jag kan spendera lite tid och bli inspirerad (:
Och ett gott nytt år till er alla :D
 

Kommentarer :

#1: Fredrikapåvinden

Hjälp vad mycket fint du hunnit göra! Snacka om att vara produktiv! Byxorna och capen är nog mina personliga favoriter. Supermycket fint!

Svar: Tack (: ja, jag blev lite förvånad själv när jag insåg hur mycket jag faktiskt hunnit göra!
Pän

skriven
#2: Aida

Gud vad duktig du är :O
Älskar de första byxorna :D

Svar: Tack (: De är underbara! Är så glad att jag lärde mig sy (:
Pän

skriven
#3: Miranda

Västoutfiten var sjukt snygg! Skulle också gärna klä i väst. Och jag gillar din buddahtatuering :)

Svar: Tack, jag brukar inte klä i väst men efter o ha sytt denna så fick jag upp ögonen för västar! (:
Pän

skriven
#4: Miranda

Västoutfiten var sjukt snygg! Skulle också gärna klä i väst. Och jag gillar din buddahtatuering :)

skriven

Kommentera inlägget här :