pernillaskreativa.blogg.se - Mål 2017, halvårs översikt.

Mål 2017, halvårs översikt.

Tänkte att det åter igen vad dags att se över hur det gör med mina mål för 2017, vi har ju ändå kommit halvvägs igenom detta år (:
 
Här har ni länk till mina mål som jag satte upp i början av året, med motivering varför jag satt mina mål som jag gjort (:
 
Så nu tar vi och kikar hur det går för mig!
 
  • Läsa 24 böcker.
Detta är ett mål som jag känner mig väldigt säker på att jag kan hålla! Sista mars när jag gjorde en kvartalssammanställning av mina mål hade jag läst 6 böcker. Jag kan säga att det skenat iväg ganska mycket efter att jag lästa om Harry Potter serien för typ 7e gången. Så just nu har jag börjar läsa bok nr 17. Och har hela bokhyllan fylld med böcker jag vill läsa!
Har ni några tips på bra böcker? Jag gillar fantasy och romaner med historiska inslag :D
 
  • Lägga upp 12 videor
Detta mål känner jag också att jag kommer kunna hålla! Har redan lagt upp 9 videor i år, och tanken är att jag ska lägga upp en video den 15e varje månad, men har blivit några extra för att jag inte kunna hålla mig! Men jag lägger gärna upp fler än 12 videor under året, förutsatt att jag hinner och kommer på bra videor att göra (:
Så har ni förslag på videor, tveka inte att berätta dem för mig (:
 
  • Lära mig mycket under min utbildning på småbrukarlinjen
Denna kunde jag redan under kvartalssammanfattningen konstatera att jag inte kommer komma så långt med eftersom jag hoppade av utbildningen. Men jag tänker ofta på de jag träffade där och allt jag hann lära mig under de 2 korta veckorna jag var där! Och även om jag bara var där 2 veckor så hann jag lära mig så mycket och fick så mycket inspiration, vilket syns i vår trädgård.
Jag hoppas att jag snart få tid att åka och hälsa på i Tolarp igen, saknar alla väldigt mycket!
 
  • Yoga mer
Ja alltså, detta är ju något jag gör i perioder. Nu har jag haft sådan problem med min ena fot så jag har inte riktigt haft lust att göra något. Och har jag väl gjort något så har det blivit att arbeta i trädgården istället. Men gissar att jag kommer yoga mer till hösten och vintern, när jag inte längre vill spendera lika mycket tid ute i trädgården som nu!
 
  • Fortsätta öva på japanska
Japp, detta gör jag. Öva lite varje dag, även om det bara är att rabbla igenom några enkla fraser eller försöka räkna på japanska istället för på svenska. Tanken är att jag ska fortsätta gå på kurs i japanska till hösten igen! Så någon gång kanske jag kan åka till japan och känna att jag faktiskt kan föra samtal på japanska!
 
  • Få 5000 prenumeranter på Youtube (komma upp i 2 miljoner visningar?)
Att få 5000 prenumeranter är samma mål som jag hade under 2016, och kommer att fortsätta vara mitt mål tills jag når det. Och egentligen spelar det inte så stor roll hur många prenumeranter jag har, sålänge som jag kan hjälpa och inspirera någon till att handarbeta så blir jag glad (: Finns ju själv så mycket glädje och nöje i att få handarbeta och vara kreativt skapande, så känns fantastiskt om någon annan kan uppleva samma känsla tack vara mina videor!
Just nu har jag 2645 prenumeranter och 1 116 308 visningar.
 
  • Köpa färre saker och istället använda mig av det jag redan har.
Denna håller jag väldigt bra också! Och köper jag något så blir det 99% av gångerna på second hand (: Typ som alla album jag köpt till de typ 2000.. eller var det närmare 2500?, bilderna jag skrev ut. Istället för att köpa nya album för typ 200:-/st så har jag hittat på second hand för allt från 5-25:-. Och nu behöver jag bara typ 2-3 album till sen har jag nog fått in alla bilder :D
 
Sådär, det var mina mål och hur det går med dem (:
Vad har ni får mål i år och hur går det med dem? (:
 

Kommentarer :

#1: Ida

Hej..
Alltså jag måst få ge beröm att du har lust och ids göra videos och lägga upp på Youtube. Jag är ganska dålig på att läsa och fatta alla beskrivningar då jag läst dem, för jag kan inte alla begrepp å har ingen att fråga va de betyder och hur man gör när de är nåt jag aldrig gjort. Men tack vare din video där du gör en liten tröja till en katt/hund så vet jag nu hur man gör hål för benen.
Ha det bra.

Svar: Hej Ida!Vad kul att höra att allt mitt arbete uppskattas! För det är en hel del arbete med att göra videorna, men det är värt det när jag får höra att jag kan hjälpa och inspirerar andra till att handarbeta (:
Detsamma!
Pernilla Einarsson

skriven

Kommentera inlägget här :