pernillaskreativa.blogg.se - Mål 2017

Mål 2017

Så har vi klivit in i 2017 och det är dags att sätta lite mål för det kommande året (:
Här har vi en liten lista på vad jag ska ha för mål under 2017:
  • Läsa 24 böcker.
Vill läsa fler bäcker än vad jag gjorde under 2016 (20st) så tänke satsa på 2st böcker i månaden.
  • Lägga upp 12 videor
Detta blir ju ett betydligt lägre mål än vad jag hade under 2016 (20 videdor och lyckades lägga upp 30!), men eftersom jag ska börja en utbildning som gör att jag bor borta under vardagarna så känner jag att det kan bli svårt att göra många videor, så jag tänkte jag iallafall ska försöka satsa på en video i månaden (:
  • Lära mig mycket under min utbildning på småbrukarlinjen
Haha och ja, detta känns väl som lite överdrivet att ha som mål, för självklart kommer jag lära mig mycket, men jag vill också försöka anstränga mig och gå in för att lära mig.
  • Yoga mer
Jag älskar att yoga, men har varit så mycket runt omkring som gjort att jag inte funnit ro till att yoga. Helst hade jag velat komma in i en rutin då jag MINST yoga 1gång i veckan, helst betydligt många gånger fler,
  • Fortsätta öva på japanska
Jag kommer ju tyvärr inte kunna fortsätta gå på japanska kursen jag gått på, eftersom jag ska gå på småbrukarlinjen, så tanken är att jag ska fortsätta öva själv tills jag kan alla hiragana bokstäverna och ja, kan allt i boken som vi har använt oss av.
  • Få 5000 prenumeranter på Youtube (komma upp i 2 miljoner visningar?)
Detta är samma mål som jag hade under 2016, och är ju bara halvvägs dit, men jag tänker att jag fortsätter att satsa på detta målet tills jag når det (:
  • Köpa färre saker och istället använda mig av det jag redan har.
Fast jag köper knappt några saker så det blir nog inte svårt, och så kommer jag nog inte ha pengar så jag kan betala mina räkningar ens,haha, så ja jag räknar med att detta blir lätta att ha som mål.
 
Vad har ni för mål för det kommande året? (:

Kommentarer :

#1: Anonym

Hej! Ett önskemål till en youtube video är hur man stickar en kofta! 😄

Svar: Ska notera det (: Bara att det tar så lång tid att först provsticka ett mönster och sedan göra en till kofta som jag samtidigt filmar! Men har fått flera förfrågningar på kofta så ska se om jag kan börjar med ett mönster iallafall (:
Pernilla Einarsson

skriven

Kommentera inlägget här :