pernillaskreativa.blogg.se - Sypepp Tygkassar till moderskapet

Sypepp Tygkassar till moderskapet

Jag har inte bara sytt bebiskläder och trosor, utan jag har även sytt 2 tygkassar till mitt moderskap. Hon har tidigare fått ett göng tygkassar, men de är inte så stora så det räcker när hon handlar. Och som den duktiga dotter jag är så syr jag såklart kassa till mitt moderskap. Fick även tillfälle att pröva ett nytt sätt att sy kassar på, för jag behöver inte fler kassar själv så har inte känt mig motiverad till att pröva att sy kassar på detta sättet.
Principen i dessa kassar är att man syr botten som t.ex. mjölkpacket ser ut i botten. Så om du viket ut ett mjökpaket så blir det som två stycken som man sedan vikt in hörnen i botten. Hmm.. kändes svårt att beskriva så det är förståligt. Men det var iallafall ganska enkelt att sy och det blev en bra rymlig botten i kassen (:
 
 
Ni ser ju hur det ser ut i botten (: Så är bara två stycken som jag sytt ihop mot varandra och sedan då vikt ut hörnen och sytt en söm ramt över så det blivet som en trekant och sedan vikt in det mot botten igen och sytt fast trekantsflikarna.

Själva mönstertrycket på kassarna har jag tryckt själv på tyg och sedan då sytt dessa kassar av (: Ska moderskapet ha kassar så ska han såklart ha kassar som jag tryckt tyget på själv :D Så hoppas hon blir nöjd och får ordentlig användning av dessa nu!

Kommentera inlägget här :