pernillaskreativa.blogg.se - Mål 2017. Första kvartasöverblicken

Mål 2017. Första kvartasöverblicken

Eftersom det redan gått 3 månader av 2017 så tänkte jag att jag kunna göra en överblick hur det går med mina mål jag satte upp för året!

Målen jag satte och hur det går för mig att verkställa dem är följande:
 
  • Läsa 24 böcker
    Detta målen ligger bra i fas eftersom jag så sent som tidigare idag läste ut bok nummer 6, alltså har ligger jag plus/minus noll med ett genomsnit på 2 böcker i månaden. Precis som min tanke var!
    Böckerna jag läst är:
    Hitlers furier av Wendy Lower - En väldigt spännande bok eftersom det handlar om kvinnor medverkan i detta stora hela som förknippas med Hitler, men samtidigt så hemskt att läsa allt som hände.
    De förlorade sagornas bok Del 1 och del 2 av J.R.R. Tolkien - Dessa 2 böcker är skrivna av J.R.R Toliken, eller ja, det är flera olika sagor som är påbörjade men aldrig publicerade. Så J.R.R's son har satt ihop dessa sagor och gett kommentarer om det som händer och hur hans far kan har tänkt när han skrev sagorna. Intressanta böcker men lite jobbigt att hålla reda på alla konstiga namn som med ojämna mellanrum byter stavelser eller namn helt!
    Jorden runt på 80 dagar av Jules Werne - Denna boken råka jag köpa med mig hem från bokrean, trots att jag inte skulle köpa något alls. Men jag älskar filmen som Jackie Chan är med i, så tänkte det kunde vara kul att läsa denna och se hur olika dessa berätteser är. Finns väl en hel del olika tolkningar av denna titel?
    Den var iallafall jätte bra! Fast ja.. slutet var lite lamt.
    Det del 1 och del 2 av Stephen King - Dessa två böcker fick jag låna av min styvfar som pront tyckte jag skulle läsa dem. Jag var MYCKET tveksam att läsa den då min uppfattning var att det var en riktig skräkbok och jag läser bara inte skräk, jag kollar inte på skräk, jag vill inte veta av skräk! Men eftersom han rekomenderade dem så starkt så började jag läsa del 1, men läste bara inledningen och tyckte den var läskig. Så den blev liggande medan jag läsa en annan bok. Men sen tog jag mod till mig och började läsa den igen och sakta men säkert blev jag helt fast i boken. Och visst, den är lite läskig, men jag tyckte att ju mer jag läste den dessto mindre läskig var dem. Definitivt en bok jag numera själv skulle rekomendera andra att läsa. Och så kommer det en ny filmtolkning av böckerna i höst, och det är så att jag faktiskt är sugen på att se filmern, trots att den nog allt klassas som skräk!
 
Där har ni en liten sammanställning på de 6 böckerna jag läst och var jag tyckte om dem. Så nu ska jag försöka plöja igenom minst 18 böcker till detta året! Vilket inte borde vara något problem med tanke på hur många olästa böcker jag har i bokhyllan.
 
Har ni någon bok som ni skulle rekomendera? För det mesta gillar jag fantasy, medeltid och truestore back in the days (läst en del Hitler och Mao relaterat, så med andra typ hur det var att leva under ett pågående krig/diktatur).
 
  • Lägga upp 12 videor

    Har hittills lagt upp 4 vidor och har 4 tills som är mer eller mindre färdiga och planerade för publicering, så den delen ligger jag också bra till på! Hade en plan först på att lägga upp video den 15e varje månad, men börjar luta åt att lägga upp både den 15e och den 1a. Har så många idéer hela tiden!
    Mina videor hittar ni HÄR!
 
Har ni förslag på något jag gör en video på så är det bara att hojta till!
 
  • Lära mig mycket under min utbildning på småbrukarlinjen
    Jag hoppade ju av denna utbildningen efter 2 veckor, p.g.a. att jag tyckte det var alldeles för jobbigt att vara med så många personer så intensivt varje dag, trotts att alla var helt underbara människor! Men även om jag inte längre går utbildningen så försöker jag komma och hälsa på på gården 1 gång i veckan. För jag vill inte släppa alla dessa underabara människor och jag tycker det är så kul att vara med på gården och hjälpa till! Så jag ska försöka lära mig mycker under de besöken jag är där istället (:
  • Yoga mer
    Alltså, detta gå så i perioder för mig så vissa veckor yogar jag flera gånger och andra yogar jag inte alls. Men jag har ju några mål med yogan och det är att kunna gå ner i både splitt och spagat och att kunna stå på händer. Men tror jag kommer känna mig mer motiverad att yoga när jag också kan vara ute och yoga! Så än så länge så får jag nog säga att jag ligger plus/minus noll i förändring på denna punkt, inte mer men inte mindre än innan.

  • Fortsätta öva på japanska
    Detta gör jag, även om det inte är lika mycket som när jag gick på kurs 1gång i veckan. Men säger nog något på japanska minst en gång om dagen. Försöker kolla på serier på japanska och snapa upp lite uttryck och kluddar ner hiragan tecken lite varstan. Så ja, detta mål håller jag än (:

  • Få 5000 prenumeranter på Youtube (komma upp i 2 miljoner visningar?)
    Detta är ju lite av ett dröm mål, för än så har jag "bara" 2577 prenumeranter och 1 074 032 visningar. Men detta målet kommer jag ha tills jag når det! Och så länge jag kan inspierar en enda själ att vara kreativ och skapa så är jag nöjd, att det blir många fler är bara en jätte stor bonus! (:

  • Köpa färre saker och istället använda mig av det jag redan har
    Denna är inte så svår att hålla eftersom jag dels inte får så mycket i lön, ibland så jag knappt har råd med de utgifter jag redan har och dels för att jag i grund och botten är en riktig snåläning. Har alltid gillat att spara pengar och räkna på pengar, så ja.. jag är visst inte bara snåläning utan även en personifierad Joakim Von Anka. Och gillar inte att äga många saker (förutom böcker, garn och tyg...), för om man blir tvungen att flytta så är det jobbigt om man måste packa tusen miljoner saker. Och det är jobbigt att hålla reda på allt man har hemma. Jag rensar ofta ut saker som jag inte använder, bättre de får nya hem där personen i fråga faktiskt använder saken! Och köper jag något så är det oftast på second hand (:
 
Sådär ja, det var en kvartasöversikt av mina mål, och måste säga att det faktiskt går riktigt bra ändå!
Hur går det mer era mål för 2017? (:

Kommentera inlägget här :