pernillaskreativa.blogg.se - Julmarknad

Julmarknad

Igår stod jag och min kollega Jenny (jnys bildhörna) på julmarknad. Det var riktigt mysigt med massa olika hantverka och mat, så som det ska vara på en marknad! Brukar bli så less när man åker på marknad, framför allt på sommaren, då det mest bara är masssa stånd med högljuda, pipiga, plastiga leksaker och tusen olika mobilskal och massproducerad billiga marknadskläder.. Det är inte marknad enligt mig! Det ska vara massa fina hemmagjorda saker och egengjord/odlad mat, det är då det är som mysigast och det var precis så det var igår på julmarknaden (:

Jag hade såklart med mig saker jag hade sytt, stickat, virkat, pysslat och tryckt :D Min kollega Jenny hade med sig julkort som hon både ritat digitalt och fotat, och hon hade även memory och kalendrar (:
 
Jag kan ju inte vara någonstans utan att ha med mig något att handarbeta på! Vad det var jag stickade på får ni snart se i ett annat inlägg (;

Såhär glada och fina var vi i tomteluvor jag stickad (: (video på tomteluvorna hittar ni här).
 
Idag är en mindre roliga dag, då jag är dunderförkyld och känner mig febrig.. Så kommer gosa ner mig i min ull-pläd och dricka té med honoung smaksatt med eucalyptus (som min mamma köpte till mig på marknaden :D).
Hoppas ni alla får en bra, frisk, fortsatt söndag (:
 
 

Kommentera inlägget här :