pernillaskreativa.blogg.se - Sofies student

Sofies student

Igår tog min syster, Sofie, studenten. Och det var exakt 5år sedan jag själv tog studenten!
Var en fantastisk dag och helt otroligt nog så regnade det inte (: Hon hade även tur med sin bal i tisdags, då det inte heller kom något regn.

Jag fick äran att sy min systers studentklänning, och så klart måste jag ju nu visa upp den för er. Bortsett från att den var lite vid i urringningen (hon löste det genom att nåla fast den i bh:n) så måste jag säga att klänningen blev perfekt! Både Sofie och jag var nöjda med hur klänningen blev, och viktigast är ju faktiskt att Sofie kände att det blev en fin klänning som passade (:
 


Hon är så fin syster min!
Klänningen är sydd med en överdel efter ett mönster på en 50-talsklänning som jag gjorde om urringningen på så den istället blev hjärtformad, sen är kjolen en enkel helcirkelkjol som jag sydde ihop med överdelen. För att slippa försöka mig på att fålla kanten på kjolen så sydde jag dit en spets, som faktiskt blev en väldigt fin detalj.
Sydde även så alla sömmar blev dolda, så blev lite sömnad för hand (:
 
 
Min syster och jag (: Båda i kläder sydda av mig!

Kommentarer :

#1: Grahnslöjd

Vad du är duktig på att sy!! Vilken underbar studentklänning, jättesnygg!!!

Svar: Tack! :D Jag blev verkligen nöjd med denna och var så kul att min syster gjorde mig äran att ha på sig den.
Pernilla Einarsson

skriven
#2: Linnéa

Åh vilken fin studentklänning :)

Svar: Tack :D
Pernilla Einarsson

skriven

Kommentera inlägget här :