pernillaskreativa.blogg.se - Sjal

Sjal

Jag höll under en längre tid på att virka på en sjal som garnet aldrig verkade räcka till åt. Så efter att ha fått beställa hem garn 3!!! gånger så hade jag äntligen tillräckligt för att få klart sjalen (:
Garnet köpte jag när jag var i Kiruna för 2 år sedan och det låg länge som hyllvärmare innan jag bestämde mig för att det skulle gå bli en sjal. Som sagt räckte inte garnet och jag undervärderade hur mycket jag behövde beställa, så varje gång jag beställde var frakten dyrare än garnet.. Men det var värt det då sjalen blev fantastiskt fin :D
 
 
För er som hängt med länge så kanske ni känner igen mönstret på sjalen? Jag virkade ju faktiskt en sådanhär sjal för ett par år sedan till min mormor i 75år-present. Mönstret är ju helt fantastiskt!

Dock blev det lite fel årstid innan sjalen var klar. Med tanke på värmen som är nu hade jag helst velat springa omkring naken! Men det blir en mysig sjal att ha när hösten kommer (:

Kommentera inlägget här :