pernillaskreativa.blogg.se - Det sista av vintern?

Det sista av vintern?

Ofta när jag går upp på morgonen så lyser himlen i fantstiska färger, dock lyser färgerna ofta så svagt att det är svårt att få med på bilb. Men här om morgonen så lös det något fantstisk och jag flög upp ur sänger och kastade på mig kläderna, hämtade kamera och sprang ut. Och väl var väl det för 10min senare så var alla färg borta från himlen.
 
 
Kan det vara så att vintern snart är över? Igår grät hela välrden högt (snön smälte och droppade från träden). Och verkar som det har bestämt sig för att vara plusgrader iallafall de närmsta 2 veckorna. I år var det ju faktiskt en riktigt vacker vinter, när den väl kom (:
Det jag kommer gräma mig mest över är att jag inte hunnit åka skridskor denna vintern.. så om den nog mot förmodan smyger sig tillbaka igen så ska jag bannemig ut och åka skridskor!

Kommentarer :

#1: Alicia

Såå vackra bilder, vilka färger! Jag blev lika chockad när vintern kom (med hundra minusgrader på en gång) som när den regnade bort. Men än tror jag inte den är över, även om den beter sig lite lynnigt. Snart får vi nog se på mer yrsnö och frostig andedräkt!

Svar: Helt magiskt att bo ute i skogen, får se så många vackra färger och ofta varar det bara en liten stund!Ja, jag föredrar snö och kyla framför grått och blask, så vintern är välkommen tillbaka ett litet tag till om den så behagar (:
Pernilla Einarsson

skriven

Kommentera inlägget här :