pernillaskreativa.blogg.se - Julklappar

Julklappar

Nu ska ni få se vad mina syskon fått i julklappar!!

Min lillebror fyllde 18år i måndags och i söndags hade vi kalas för honom, och det är så jäkla svårt att hitta på något att ge honom. Men efter många och men så kom jag på att jag kan göra en tröja med ett tryck på hans hund kiwi (jag jobbar ju ibland i en fotobutik där vi har tillgång till att göra sådant). Och nu ska detta kompeteras med att han får en tröja till sin hund med en bild på sig själv på, haha!
 
Min minsta syster (8år) har önskat sig ett par tovade tofflor av mammas hundars päls, men tyvärr har jag inte hunnit göra några tofflor då det är mycket jobb med det. Så istället har jag stickat en.. ja jag vet inte riktigt vad jag ska kalla det, en mösshalsduk? Jag är i vilket fall som väldigt sugen på att göra en sådan till mig själv nu! Och en video på det blir det nog med :D
 
Och till min stora lillasyster (19år), så har det blivit nästan vad hon önskade sig! Hon ville ha en stickad sjöjungfrufilt, men att sticka en så stor filt och dessutom komma på ett mönster till den skulle ta för lång tid (hon önskade sig den i slutet av november). Så jag sydde en istället! Och jag hittade det perfekta tyget bland suvbitarna på Ohlssons! Fodret är knall oranget, och det tyget har jag fått från skolan (är som filt) och tyckte det passade perfekt till den här sjöjunfrufilten :D och ja.. jag är sugen på att göra även en sådan till mig själv!
 
Mösshalsduken och filten blir även mina bidrag till Fredrikas sypepp! :D
 

Kommentarer :

#1: Alexandra

Den filten alltså! Så cool och tygerna passar verkligen himla bra! :)

Svar: Tack (: Jag är riktigt nöjd med den! Och min syster älskar den, så känns som en lyckad julklapp (:
Pernilla Einarsson

skriven
#2: Helga

Vilka roliga presenter!

Svar: Tack (:
Pernilla Einarsson

skriven

Kommentera inlägget här :