pernillaskreativa.blogg.se - Det blå guldet

Det blå guldet

Har de 2 senaste dagarna varit hos min mamma, då min bror och syster har fått vara hundvakt medan jag varit på jobbet. Eftersom de inte börjat skolan än så de har kunnat vara hemma, som tur var för mig (:
 
Jag jobbar ju lite duma tider, jobbar i butik, så brukar alltid komma hem så sent. Men trotts att jag kom hem sent till mamma igår så hann jag, min mamma och mina 3 syskon åka iväg och plocka blått guld! Och det bästa är att jag fick alla blåbär vi plockade i födelsedagspresent :D så nu får jag väl se till att baka något med blåbär i till på söndag, för då fyller jag år och ska ha lite kalas hemma (:
 
Höst är min favorit tid på året, det börjat bli svalt ute, hela världen skiftar från grönt till tusen underbara färger och skogen fylls med massa godsaker så som bär och svamp! 
Och man kan äntligen plocka fram alla sina mysiga stickade tröjor, och det bästa av allt.. min mössa! Så som jag älskar att ha mössa på mig (: vet att jag en sommar hade mössa på mig hela tiden, fast det var väl mest för att mitt hår blivit fruktansvärt fult klipp men det är en annan historia det. Och trotts att svetten rann från mitt huvud så vägrade jag ta av mig min älskade mössa! 
 
Välkommen höst! <3
 
 

Kommentera inlägget här :