pernillaskreativa.blogg.se - 5 saker..

5 saker..

.. som får dig att känna mig bättre.
 
1. Jag ÄLSKAR disneylåtar, jag sjunger dem i bilen, i skolan, när jag duschar, när jag diskar, när jag lagar mat, när jag ska sova, ja egentligen hela tiden utom när jag läser, kollar på tv eller är på jobbet. Favoriten just nu är "Belle" från skönheten och odjuret (:
 
2. Nästa sak jag älskar är att dricka rödvin! Ni som följer mig på instagram har nog fått se ett och annat vinglas (: Favorit vinet är "org de rac". Jag dricker gärna ett glas vin på kvällen när jag sitter och kollar på tv och handarbetar, eller när jag sitter i mitt pysselrum och pysslar (:
Bilden är lånad från systemets hemsida.
 
3. Jag älskar (känner att detta blev snarare en lista på 5 saker jag älskar) att läsa böcker. Har på senaste börjat försöka läsa böcker på engelska istället för på svenska. För det skadar ju inte att bättre på sin engelska medan man läser något spännande och fängslande!
Jag gillar fantasyböcker, och böcker som handlar om hur t.ex. det var att växa upp i Kina under Mao Zedongs styre. Eller som Conn Igguldens bästaste böcker om Djingis khan och Julius Ceasar. Alltså böcker som handlar om saker som faktiskt hänt som är mäktiga och hemska.
Sen är ju såklart absoluta favoritböckerna... HARRY POTTER :D Tror det är dags att läsa om dem för typ.. 10e gången!
Bilden har min syster målat till mig i julklapp.
 
4. Som ni säkert märkt av så gillar jag att fota, och de som fotas är natur och mina fina katter. Blev att jag började fota mer igen efter att börjat jobba på en fotobutik, för man blir väldigt inspirerad av allt kul man kan göra med bilderna. Har ju blivit att jag köpt på mig hur många ramar som helst, både från jobbet och på second hand. Startade ju äntligen igång mitt projekt "fototrappa", där jag ska fylla hela vår trapp till övervåningen med bilder som jag tagit (eftersom vi har välrdens fulaste tapeter och det känns alldeles för svårt och omständigt att tapetsera där).
Nu när jag har så många ramar så måste jag se till att fota mycket! Och är även sugen på att spara ihop pengar till en ny bättre kamera och objektiv.
 
5. Så fort jag sparat ihop tillräckligt pengar, så ska jag köpa mig en shetland sheepdog, sobel. Mamma hade en sådan hund när jag var liten och de är så himla vackra. Jag är jättesugen på att ha uppfödning på denna hundras (: Min mormor har haft kennel och mamma har haft ett par valpkullar, så jag är ju uppväxt med hund och de är ju så himla mysiga! Så ja, när jag lyckats få ihop pengar så ska jag skaffa mig en tjejhunda. Förhoppningsvis så blir det till våren som jag kan skaffa mig en liten sheltie (:
 
Här har ni 3 bilder på mig och finaste Tilda, som jag växte upp med (:
 
 Berätta gärna 5 saker om dig själv, så jag får lära känna DIG lite mer (:

Kommentarer :

#1: Helen

Hej
Vill tacka för dina instruktionsvideor på youtube. Jag har med hjälp av dig stickat sockor och nu är jag igång med en mössa. Jag stickade mycket på 70-talet så grunderna sitter i fingrarna men en del hjälp har jag behövt under tiden.
Att sticka har jag nu upplevt som en sak som får mig att må bättre. Det skingrar tankarna och om jag spelar en ljudbok under tiden blir det dubbelt bra för själen
Helen

Svar: Hej Helen!Tack själv för att du skriver och berättar. Kul att mina videor kunde hjälpa dig på vägen med stickningen (:
Visst är det rosamt att handarbeta! Kan vara den bästa terapin som finns. Hoppas du fortsätter att sticka många fler saker.
Pernilla Einarsson

skriven

Kommentera inlägget här :