pernillaskreativa.blogg.se - Sticka dig en tröja till din lilla hund eller katt

Sticka dig en tröja till din lilla hund eller katt

Jag har ju sagt att jag har lite grejer på ge när det gäller instruktionsvideor och nu är iallafall en av dem klara (hoppas de slutar och borra under vår lägenhet snart så jag får tillfälle att filma de andra sakerna med!).
Detta är en spellista på hur man stickar en tröja till en katt eller en liten hund. Jag fick en förfrågan om jag kunde göra en sådan instruktionsvideo till hundar och ja nu är den ju klar. Var jätte kul att göra, även om jag inte har en hund att pröva tröjan på, därav att den heter "Stickad tröja till katt/liten hund", för den passade alldeles utmärkt på mina katter med!

Så jag är jätte tacksam om ni kommer med förslag på vad jag ska göra för instruktionsvideor, jag har en lista med saker jag tänkte göra men kan vara kul att få tips på andra saker med som jag kanske själv inte tänker på, som denna spellista.
 
Taggar: DIY, hund, katt, stickad, tröja;

Kommentarer :

#1: Elin

Hej Pernilla!

Skulle gärna vilja ha en instruktionsvideo där du virkar en finare sjal, typ en snäcksjal eller något liknande, eftersom jag inte är så bra på att virka och läsa mönster ännu. Skulle också gärna se hur du gör när du blockar ett färdigt arbete.

Allt gott!

Svar: Jag ska se om jag kommer på någon sjal att virka, har försökt mig på att göra en sjal innan så får väl ta tag i det igen och försöka göra ett mönster nu (:Och blockningen ska gå att ordna med! Jag skriver upp båda på min lista (:
Pernilla Einarsson

skriven
#2: Jenny

Hej!
Nu ska här stickas katttröja till mammas nakenkatt i present :) Jättebra instruktioner! Sen blir det torgvantar i ull!
Jag skulle vilja sticka en balaclava till min dotter storlek 8 år i merinoull, mjuk och tät så den håller värmen. Vad säger du, är det en utmaning kanske? Jag vill gärna ha en också, så om du gör en till dig kan jag nog räkna om till barn :)

Svar: Hej!Kul att höra att du kan ta hjälp av mina instruktionsvideor!
Jag ska skriva upp den på min lista och se vad jag kan göra (: Alla förslag är varmt välkomna, sen försöker jag göra det bästa av det!
Pernilla Einarsson

skriven
#3: jennifer

Wihoo, första tröjan till min fina Bella är klar, en liten Chihuahua, så jag drog ner till 14 på varje stcka :) men det gick superbra!!!
Kolla!!
http://hemma-liv.blogspot.se/2014/11/diy-sticka-en-hundtroja.html

så himla nöjd, tack snälla Pernilla för videon!!!

Svar: Vad kul att höra! Kollade bilden och den såg himla fin ut (:
Hoppas det blir många fina tröjor till dina hundar, och kanske även något fint till dig med (:
Pernilla Einarsson

skriven

Kommentera inlägget här :