pernillaskreativa.blogg.se - Midsommar

Midsommar

Igår firade många midsommar, själv var vi hemma och spelade spel (och tyvärr hade jag världens mensvärk så gick och la mig ganska tidigt). Men jag hade ändå dagen till ära sytt mig en blus och så hade jag såklart på mig min virkade midsommarkrans (:
 
Tyget är helt underbart skönt och jag hittade förra året på Ohlsson's fyndhörna för typ 10kr/m men dumt nog köpte jag bara 1m av detta blåa och 1m av ett i grönt. Hade annars kunna bli många fina kläder för en väldigt billig peng.
Mönstret jag använt till blusen är egentligen ett vanligt tröjmönster som jag gjort den här, den här och den här i, fast med blusen har jag vidgat armarna och kortat av dem och sen gjort ett sprund ner till i sidorna.
Så man behöver egentligen inte massa olika mönster utan har man bara ett enkelt basmönster och lite fantasi så kan man göra många saker av det (:
Taggar: DIY, blus, midsommarkrans, sytt, virkad;

Kommentera inlägget här :