pernillaskreativa.blogg.se - Ny design och ny klänning

Ny design och ny klänning

Som ni kanske märkt så har jag ändrat utseend på min blogg, tycker detta känns mycket bättre än min tidigare design.
Har även under den senaste veckan hållt på och sy en klänning, men känner att jag är så slö med att göra klart saker jag syr. Ena dagen börjar jag med att måla ut mönster och klippa ut tyget sen orkar jag inte göra mer. Nästa dag kanske jag börjar sy ihop de enklaste sömmarna och sen tar det ännu en dag innan jag börjar på nästa sak osvosvosv... Önskar jag hade tålamod (och en bra arbetstation) till att göra klart ett plagg samma dag som jag börjar på det. Men nu är den iallafall klar och jag är super nöjd (: Känner att storleken passar perfekt och formen på klänningen passar min kroppsform!
Så denna klänningen är mitt bidrag till Fredrika på vinden's solpepp (: Så kul med någon som drar igång sådana här saker så man får lite hjälp på traven med vad man kan knåpa ihop och även roligt att se vad alla andra har gjort för fint.
Jag hoppas ni lägger märke till att det ironiska med att det är små paraplyn på min solpepp klänning (; haha.

Kommentarer :

#1: Ida

Helt underbar! Du ser så fin ut!

Svar: Tack så mycket, det värmer!
Pernilla Einarsson

skriven
#2: Gilla

Den klänningen blev verkligen bra och den klär dj utmärkt.

Gilla

Svar: Det glädjer mig att höra! Tack.
Pernilla Einarsson

skriven
#3: Anna | Mormor hade stil

Tjusigt!

Svar: Tack (:
Pernilla Einarsson

skriven
#4: nina

Gud vad fin. Önskar jag kunde sy som dig. Du är verkligen en inspirationskälla. Jag gillar din blus du hade sytt till midsommar med fjärilar på.

Svar: Tack! (: Så kul att höra, skapade denna bloggen för att kunna dela med mig och inspirerar andra.
Pernilla Einarsson

skriven
#5: Fia

En riktigt trevlig klänning.

Vet inte hur blogg designen var innan eftersom att jag just hittade hit. Men tycker att den är mycket trevlig.

Svar: Tack (:Kul att höra!
Pernilla Einarsson

skriven
#6: Janet

Vilken fin klänning! Du är supersöt i den! :)

Följer din blogg sen ett tag tillbaka och du har lärt mig så mycket.
Är kanske lite fräck att fråga, men jag skulle vilja lära mig att virka i zick zack mönster. Allt jag hittar förstår jag mig inte på, antingen är det på engelska eller så hänger jag inte med i mönstret. Kan man önska sig en video där du virkar zick zack mönster?

Tack för en underbar blogg!

Svar: Tack (:Vad kul att du följt min blogg under en tid!
Jag ska se över om jag kan fixa en video där jag visar hur man virkar zickzack mönster (: Jag tar gärna emot förslag på videor, så det är bara att fråga på!
Tack för din värmande kommentar!
Pernilla Einarsson

skriven
#7: Susanne

Hej
Jag har fattat hur man stickar hälar på ett himla bra och enkelt vis- Tack vare dig.
Tusen tack.

Svar: Hej Susanne!
vad kul att jag kunnat hjälpa dig (: hoppas du stickar många sockor nu!
Pernilla Einarsson

skriven

Kommentera inlägget här :