pernillaskreativa.blogg.se - Vem är jag?

Vem är jag?

Jag tänkte jag ska berätta lite om mig själv. Så ni vet vem jag är (:

Som ni märkt så är 3 av mina stora intressen handarbte, foto och att läsa böcker. Sy, sticka, virka, fota och läsa böcker gör jag mer eller mindre varje dag! Läser alltid böcker när jag åker tåg själv. Åker jag tåg med någon så blir det sticka/virka eller sy för hand. Sen går jag ju på textilskola, så vore konstigt om jag inte gjorde något handarbete om dagarna!
Jag har ofta min kamera med mig och fotar gärna natur och mina katter. Har 4 olika kameror jag fotar med (om man inte räknar med mobilen). En analog system kamera, en digital systemkamera, en polariodkamera från 80-taler och en afga lådkamera från 50-talet. De två sistnämnda har jag nyligen börjat fota med, trots att jag haft den i flera år. Men är kul att pröva gamla kameror och se hur de funkar och hur bilderna blir (:
      

Men jag gillar också att arbeta i min trädgård, räkna, måla och yoga.
Måla blir det dock inte så ofta, jag måste verkligen ha feeling för att måla.
Yogan brukar var i perioder, ibland yogar jag flera gånger om dagen, eller som nu har jag inte yogat på säkert över 2 veckor, mest pga att jag är stressad och har så mycket att göra. Men det är väl nu jag egentligen om någon gång borde varva ner och unna mig tiden att yoga!
Arbeta i trädgården är också en sådan sak som jag gör mer eller mindre varje dag, för den behöver ju skötas om för att det ska hålla sig fint och växa saker (:
När jag räknar på saker brukar jag inte fota det, haha. Men räknar ofta på hur mycket pengar jag kommer få i lön det närmsta 3 månaderna, hur mycket pengar jag kan spara, hur vida jag har råd att köpa saker jag gärna vill ha eller hur lång tid jag kommer behöva spara pengar innan jag har råd att köpa det jag vill ha. Jag är en höjdare på att spara pengar.. Och att köpa upp dem!

Jag är svag för rödvin. Jag älskar att dricka rödvin, med måtta. Utöver rödvin så gillar jag att dricka kallt kranvatten. Inte alls så förtjust i läsk. Kan hamna i perioder då jag dricker mycket te, med honung i (:
 
Jag gillar som sagt att arbeta iträdgården, det gör mig inget att jag får ta i och bli svettig. Jag ser det inte bara som nytta för att trädgården ska se fin ut, utan också som ett sätt att hålla kroppen i form. Varför betala för att gå på gym när man kan gör nytta i trädgården få det fin och dessutom bli stark på köpet, (nästan) helt gratis!?
 
Jag har 3 katter, som jag älskar och som är mina bebisar.
Appa, Hermjaounie och Momo. Kan ni gissa varifrån namnen kommer?


Jag vill väldig gärna skaffa en sobel shetland sheepdog, vi hade en sådan hund, Tilda, när jag var liten. Så himla söt hund och alldeles lagom stor. Inte för liten så man trampar ihjäl den och inte så stor så den blir för tung att bära! När jag, som är så duktigt på att spara (och slösa) har sparat ihop pengar, då blir det utökning i familjen :D
Jag och Tilda (:
 
Så till lite mer "fakta" om mig.

Jag heter Pernilla, som ni nog alla förstår (: Jag kallas oftast för Pän, men av familj kallas jag Pillan.

Jag fyller 24 i augusti.

Jag jobbar i en fotoutik och pluggar Textil på Mullsjöfolkhögskola, 2a året, och kommer börja mitt 3dje år till hösten om inget oväntat händer.

Jag brukar då och då lägga upp instruktionsvideor på min youtube-kanal, då jag vill dela med mig och lära andra hur man kan handarbeta. Oftas lägger jag upp väldigt enkla videor där jag bara förklara hur man kan göra, så att man själv kan välja att göra som man själv vill och sätta sin egen personlighet till sitt handarbete (: Jag hoppas jag framöver kommer ha mer tid till att pröva på olika handarbeten och ha tid till att göra fler videor där jag delar med mig och lär ut dessa handarbeten (:

Jag bor i ett hus ute på landet/skogen tillsammans med min sambo Peter. Peter och jag har varit med varandra i 4,5 år och för drygt 1,5 år sedan köpte vi hus tillsammans. Här trivs vi båda två, långt från jobbiga grannar. Här bor alla grannar på behagligt avstånd och är trevliga (: Enda nackdelen med att bo såhär långt ut på landet är att internet är kass och både Peter och jag har stort behov av internet, han för sina spel och jag för att kunna lägga upp saker på youtube. Men vi överlever (:

Så nu har ni får läsa mycket  och kolla på måååånga bilder (:
Berätta gärna om vem du är! Vad heter du, hur gamal är du, vad är dina största intressen och vad brukar du göra om dagarna? (:
 

Kommentera inlägget här :