pernillaskreativa.blogg.se - De somriga

De somriga

Under förra veckan unnade jag mig själv massa sytid, och jag unnade mig själv att faktisk ta mig tiden att göra ett plagg riktigt ordentligt. Och resultatet blev alla tiders! Jag borde unna mig att göra saker ordentligt oftare, men det är ju så mycket lättare att stressa klart något och säg "äsch, det här duger, är ju ändå bara jag som ska ha det", var ska det inte vara lika fint och ordentligt gjort som om jag skulle ge det till någon annan? Jag är väl också värd kläder sydda med möda och omtanke (:
 
Så det jag sydde, under 3 kvällar, blev ett par underbara short som sitter som en smäck!
Tyget är en gardinlängd som jag fyndade på secondhand. Tanken var att det skulle blivit en 50-talsklänning, men det var inte tillräckligt med tyg, så istället blev det ett par shorts (: Och det var väl bra i sig, då det är större chans att jag använder shortsen än en klänning.
 
 
Det är såhär man får gå omkring ute nu när det är så varmt. Men härligt är väl det!
 
 
Som ni ser har jag övat massa yoga! Så nu kan jag komma upp såhär utan att en behöva ha en vägg som stöd :D Sen ser det inte klokt ut med helt ihoptryckta tuttar och ett asgarv då jag försöker koncentrera mig på att hålla balansen samtidigt som Peter skulle fota, haha :D
Men stolt över mig själv att jag kommit så långt så jag kan ta mig upp och faktiskt ha bena rätt upp utan att falla pladask! Allt går med lite vilja :D
 

Jag är så himla nöjd med shortsen, de sitter perfekt. Fick sy om linningen 3 gånger men det var så värt det. Alla synliga sömmar ser bra ut, bakfickorna sitter perfekt och mönstret på tyget är ju inte annat än underbart. Jag är nog minsann värd en lite stjärna i kanten för att ha varit så duktig när jag knåpa ihop de här :D

Kommentarer :

#1: Alicia

Vilka fantastiska brallor!!!! Jag är prick som du och slarvar mig igenom alla projekt jag syr till mig själv medan jag kan vara millimeternoga och göra om trettio gånger om det är någon annans. Löjligt ju! Så jag ska inspireras av detta.
Dessutom behöver jag köpa shorts till sommaren då jag ska fjällvandra i alperna men det har känts så motigt och oinspirerade eftersom såna aldrig passar min kropps proportioner. JISSA om jag blev sugen på att sy ett par egna istället - och dessutom i något festligt tyg? DET BLEV JAG!! Finns mönstret tillgängligt på nätet?

Svar: Man tycker ju alltid att saker kan vara halvdana om man själv ska ha det och det är ju så fel egentligen! Kul att jag kunde inspirera ☺ mönstret kommer från "allt om handarbete sömnadsmagasin nr 4 2014". Har gjort om mönstret lite, för att få shortsen som jag vill ha dem, men det är ett jätte bra mönster att gå efter 😊 hoppas du tar tag i och för dig ett par egna shorts! Är ju himla kul när man gjort kläderna själv 😃
Pernilla Einarsson

skriven
#2: Denise

Jag bara älskar dessa!!!!! Skulle lätt vilja ha ett par!

Svar: Visst är de helt underbara 😊 älskar mönstret!
Pernilla Einarsson

skriven
#3: Linnéa

Snygga shorts och vilket fantastiskt mönster :)

Svar: Tack 😊 trotts att jag hade köpstopp på tyg så kunde jag inte låta bli att köpa den gardinen och sy något av det!
Pernilla Einarsson

skriven

Kommentera inlägget här :