pernillaskreativa.blogg.se - Bildbomb, Monkey Park

Bildbomb, Monkey Park

På torsdagen (på Teneriffa) så börjad vi dagen med att åka till Monkey Park. Jag hade inga förväntningar alls över att åka dit utan var mycket mer sugen på att åka direkt upp till Tiede (vulkanen). Men när vi väl kom in på Monkey Park, ja då ville man aldrig gå!!
De hade som inhägnader  med marsvin, leguaner, lemurer, herr nilsson apor, papegojor och en stooooor sköldpadda som man fick mata! Det var helt överfullt av marsvin och de var så söta!!
 
Leguan<3
 
Haha så chill lemur.
 
Jag var lite rädd för att mata djuren, vill inte bli biten. Både mamma och Magnus (styvpappa) blev bitna, mamma av en lemur och Magnus av en leguan. Så när jag skulle mata en lemur så vågade jag inte hålla fram handen, så la maten på locket till burken med mat.
 
 
 
Gulliga papegojor <3
 
Stooooor sköldpadda.
 
Vi en inhägnad, som man inte fick gå in i, var det massa sköldpaddor och en liten sköldpadda sprang fram och tillbaka längs med gallret och stack ut huvudet och armarna hela tiden. Den ville dock inte ha mat.. fast sen kom det två störra sköldpaddor och de ville gärna ha mat.
 
Herr nilsson apa.
 
Massa ökenråttor.
 
De hade super fina fåglar där! De här 2 tyckte jag var finast (de är ju ganska lika i färgerna så kanske inte konstigt att jag gillade båda två!).
 
Och sista bilderna här nu då.. jag som matar ett marsvin.
Bild 1, cool lugn.
 
Bild 2.
Både jag och marsvinet är förskräkta och skriker "AAAAAAH".
Alltså,haha jag orkar inte! När jag såg den här bilden.. Så klockren. Jag tyckte det var lite läskigt att mata djuren som sagt, för jag ville inte bli biten, så typ varje gång jag vågat ge ett djur mat så såg jag väl ut såhär... haha.
 
Blev ett inlägg med många bilder, och jag har fler bilder från Monkey Park som jag hade kunnat visa, men ni ska ju orka kolla på alla bilder med (:
Nästa gång blir det bilder från Tiede (vulkanen)!
 

Kommentera inlägget här :