pernillaskreativa.blogg.se - Kroki som ska pryda mina väggar

Kroki som ska pryda mina väggar

Förra året när jag gick textil så hade jag även lektioner i kroki. Valde bort de lektionerna nu under andra året på textil, vilket jag ibland ångrar lite. För när man väl lyckades få till en bra bild så var det riktigt kul!
Så nu fick jag för mig att bläddra igenom mina krokiritningar, och jag lyckades välja ut 2 stycken som jag är riktigt nöjd med. Dessa två ska nu ramas in och hängas upp någonstans i huset. Vet inte om de kommer få hamna i min fototrappa eller om jag hittar någon annanstans som de får hängas upp.

Det rockar att jag jobbar i en fotobutik, för ni kan jag testa en massa olika alternativ i lugn och ro, men eftersom jag är ledig från jobbet till på måndag så var jag tvungen att lite snabbt i PS kolla hur bilderna skulle te sig i de ramar och passepartouter som jag kommer pröva dem till på jobbet.
 
Så den första bilden är målad med kolkrita på papper som är 42x 59,4cm och jag har tänkt mig att ha den i en mörk träfärgade ram i 50x70. Sen får det bli en svart pp med vit kärna till det.
Så lite fult ihopmålat i PS så blev det såhär. Och jag kan tänka mig att det bli snyggt på riktigt! Vet iallafall att denna bild vill jag ha en pp (passepartout) till.
 
Andra bilden är målad på svart papper med vit krita. Och eftersom jag målat den så löst så tänkte jag att jag faktiskt (hör och häpna från någon som ogillar vit starkt!) ska rama in den i en vit ram. Bara för att lyfta fram det vita i bilden.
 
Så förhoppningsvis så har jag fixat ram till dessa under kommande vecka och ni kan få se hur dem blev på riktigt (:
 

Kommentarer :

#1: Anonym

hej.sitter o kollar på datorn.o läste din sida jagg skulle vilja börja stå som krokimodell.men har inte stått förut o funderar lite på vad som krävs.du behöver inte svara såklart men har du lite tid över vore det kul om du kunde ge nåra tips.ha det jättebra

Svar: Hej!Jag är nog inte rätt person för att svara på det riktigt. Jag har ju bara målat av (:
Men något som jag, som då har målat av, tycker är viktigt är att personen som står modell är bekväm i sig själv! Märks så väl om personen känner sig det minsta obekväm i situationen. Så man måste verkligen trivas i sin kropp och stolt kunna visa upp den (:
Pernilla Einarsson

skriven
#2: Anonym

okej.tack pernilla att du tog dig tid ha det jättebra

skriven
#3: Anonym

hej Pernilla.jag skrev om kroki till dig.jag ska prova o stå får jag se.jag är väl inte stollt som du skrev men jag skäms aldrig.för det är inget speciellt utseende som gäller va.jag provar så får vi se.skratt

skriven

Kommentera inlägget här :