pernillaskreativa.blogg.se - 2017 vecka 1

2017 vecka 1

Tänkte att jag ska försöka få en liten rutin på bloggandet genom att, som många andra vars bloggar jag följer, göra en sammanställning varje söndag över hur veckan har varit.

Det blir tyvärr ingen rolig första vecka, för denna vecka har både min och Peters bil lyckats haverera (troligen pga de väldigt låga temperaturerna ute). Så ja, det närmsta blir allt lite omständigt för oss!
Sen har det blivit en himla massa jobbande, trots att jag trodde att jag inte skulle få jobba alls i januari!

Men jag har trotts mycket jobb och krångel med bilar lyckats göra lite saker jag tycker är kul (:
Jag har virkat och stickat pannband och filmat det, så att det inom en snar framtid kan komma upp instrukionsvideor på det på min youtube!
Har även börjat sticka på en mösshalsduk till mig själv (min minsta syster fick ju en av mig i julklapp), och såklart filmar jag även denna så det kan komma upp en video på min kanal (:

Jag har börjat läsa 3 olika böcker! Men den jag läser på mest just nu är "Hitlers furier", och det är en väldigt intressant bok.. Den beskriver på ett ganska sakligt sätt hur kvinnor var en stor bidragande del av nazismen och allt hemskt som hände under Hitlers maktgalenskap, ja.. väldigt intressant. Och obehaglig. Tänk vad folk gör för att vara "duktiga". Den var inte alls en sådan typ av bok jag brukar läsa och helt ärlig trodde jag inte boken var vad den är, men jag har väldigt svårt att låta bli att läsa klart en bok, för även om en bok inte är bra till en början så kan den bli bättre längre fram och ja.. jag vill helt enkelt inte missa det!
 
Jag har även hunnit med att läsa lite japanska, för på tisdag har jag min sista japanska lektion och sen lite längre fram har vi en avslutningsdag. Jag hade så gärna velat fortsätta att läsa japansak tillsammans med en klass, men blir lite svårt när jag flyttar och ska bo på en gård resten av året (mer om det en annan gång).
 
Det var in första vecka. Inte alls som jag planerat den, men ändå en helt okej vecka (:
Jag ska också försöka, när jag väl är hemma, att plocka iordning bilder på olika handarbeten jag gjorde under 2016 och göra ett inlägg där ni kan få se allt (:

Hur har eran första vecka varit? (:

Kommentera inlägget här :