pernillaskreativa.blogg.se - När det inte blir som man riktigt vill

När det inte blir som man riktigt vill

Som ni märkt har det ekat väldigt tomt här ett bra tag och detta med anledning av att jag mått väldigt dåligt, men nu har jag börjat landa igen (:

Så saken var den att jag började på Småbrukarlinjen i Tolarp, var där i lite mer än 2 veckor, fick jätte ont i magen, mådde illa, fick panikångest och längtade hem.
Jag mådde dåligt i ett par dagar men försökt ignorera det, för det var så kul på gården och alla var så trevliga. Men.. jag har lite svårt att vara med mycket folk för länge och jag kände att det blev väldigt intensivt att bo med så många människor och inte riktigt kunna få vara ifred, plus att jag började längta hem. Så efter många om och men tog jag beslutet att jag inte kan tvinga mig själv att göra något om jag inte mår bra, även om jag tycker det var hur kul som helst på gården. Så jag bestämde mig för att hoppa av utbildningen...
Men ni ska vet att när jag väl kom hem så mådde jag jätte dåligt över att jag hoppade av utbildningen! Jag visst inte riktigt vart jag skulle ta vägen, eller vad jag skulle göra och jag förbannade mig själv över att jag inte kunde härda ut och bara struntat i att jag mått dåligt. Tack och lov lugnade jag ner mig lite och tog mitt förnuft till fånga och insåg att jag inte hade kunnat tvinga mig själv att göra något om jag inte mår bra. Man måste tänka på sitt välmående och lyssna när kroppen säger ifrån.

Som tur är så är Bengt och Maria (de som har gården) två helt fantastisk underbara människor, så jag kommer att åka och hälsa på dem en gång i veckan och hjälpa dem på gården (: För det var helt fantastiskt att får vara på deras gård och göra så mycket saker och få vara där med alla underbara likasinnade människor!

I onsdags var jag och hälsade på och även om det bara är en vecka sedan jag hoppade av linjen så känns det som månader sen jag var där.. Det var så kul att träffa alla igen och att få klappa på kalvarna och hjälpa till med div sysslor på gården. Och på kvällen satt vi ett gäng och hade stickcafé :D
Luna blev också väldigt glad av att få åka till Tolarp, så hon fick busa med Zita och hälsa på alla människor.
Så nu längtar både jag och Luna till nästa vecka när vi åker och hälsar på igen (:

Här är en liten bildbomb från gården, både från innan jag hoppade av och från i onsdags när jag hälsade på.
 
Tillverkning av ost.
 
Chili på tork.
 
Nyfödd kalv, Mary <3
 
Utedass på g.
 
Tvätt på tork.
 

Luna och jag på skogspromenad.
 
Stickcafé med garn från gårdens får.
 
Luna på de flesta bilderna jag försöker ta på henne.
 
Hårt arbetande i skogen.
 
Jag som vilar på högen med granris.
 
Hönepönor.
 
Fårisar.
 
Zita och Luna.
 
Min plan är för våren är att ta plankor som fanns kvar i förrådet när vi flyttade in i vårt hus för 2år sedan och bygga ett växthus av det. Så ska försöka lära mig lite när jag hälsar på i Tolarp och ta med mig den kunskapen hem och försöka att tillämpa min den här hemma i Parkudden (:

Kommentarer :

#1: Anonym

Fint skrivet och fina bilder Pernilla. Vi ses igen på onsdag :) /Clas

Svar: Tack Clas! Ja det gör vi :D
Pernilla Einarsson

skriven

Kommentera inlägget här :