pernillaskreativa.blogg.se - Utökning i familjen

Utökning i familjen

I lördags när jag i lugnan ro matade mina leopardgeckos så tänkte jag att det var dags att titta till geckoägget igen (ja jag har nog inte berättat för er, men jag har äntligen efter 3-4år av försök till att hålla geckoägg i liv lyckats ha ett ägg välbehållet i 2månader) och när jag öppnade burken som ägget låg i blev jag först rädd då det var något som rörde sig i burken! Jag har så många gånger kollat på ägget och hoppats att det ska kläckas, men det har hela tiden bara varit ett ägg. Så jag räknade inte med att det skulle röra sig i burken! Det tog mig en halv sekund att gå från rädd till hysteriskt, då jag insåg att det som rört sig i burken måste varit en geckobebis!! Så jag öppnade burken igen, och visst var det en liten geckobebis som kröp omkring där. LYCKAN!!!
Jag sprang omkring som en tok hela kvällen och fixade ett eget terrarium till det lilla livet. 3-4år har jag försökt få äggen att överleva och kläckas och äntligen har jag en liten geckobebis :D Jag är helt lyrisk!
 
 

Kommentera inlägget här :