pernillaskreativa.blogg.se - Halloween

Halloween

Nu äntligen ska ni få se något jag sytt! Och något min kompis Jennie sytt :D
Roligaste med halloween är att få planera och sy upp sin egen utklädnad. För 3 år sedan så sydda jag min och Peters dräkt, Peter var gandalf och jag var en häxa.
För 2 år sedan så sydde jag och Jennie matchande dräkter där vi var systrarna fluff. Sen hade vi faktiskt var sin annan dräkt till, som inte var matchande, som vi hade på ett annat party.
Förra året gjorde jag ingen dräkt..
Men iår så sydde jag och Jennie åter matchande dräkter :D Och ja, jag tror vi har en tendens till att göra om manliga karaktärer till kvinnliga. För iår körde vi på en tjejvariation av Mario och Luigi = Maria och Luise!

Vi började sy förra veckan, så det blev väldigt spontant att vi gjorde dräkterna, men vi hann och de blev awesome :D Och eftersom vi fick massa tyg från skolan ett år (någon fabrik so kursat och skolan fick tygerna som alla elever fick dela upp emellan sig) så behövde vi bara köpa knappar. Så kostnaden för de här dräkterna blev 12:- var (:
 
Innan folket skulle komma på halloween festen vi hade så var vi tvungna och fixa lite små grejer till på våra dräkter. Bland annat sy fast en vit cirkel på våra rosetter, som en bakgrund till bokstaven vi broderade in. Sen hade jag tagit med mig fumo lera så vi kunde göra öronhängen :D Är kul när man kan gör några extra smådetaljer.
Även om det var lite pilligt så lyckades vi få ihop varsit par svampar att hänga i öronen!
 
Sen hade vi inga vita handskar, så det kompenserade vi med att måla naglarna vita. Eller ja, Jennie fick måla mina naglar eftersom jag suger på att måla naglar.
 
Och här har ni resultatet av våra dräkter! Eftersom jag inte äger några helsvarta strumpor så tog jag ett par i regnbågens alla färger eftersom de blinkar så när de tagit en stjärna :D
 
Japp, så jäkla nöjd med dehär :D
 
Sen får ni två extra bilder på med!
 
Den sista är lite av en skrytbild, för när jag hade fått i mig en hel flaksa vin så var jag inte lika känslig för smärta och jag lyckades faktiskt gå ner i spagat! Jag har övat på detta i ett par veckor nu och varit nära att komma ner hela vägen, men igår lyckades jag :D
 
Har ni gjort några egna halloweendräkter? (:

Kommentera inlägget här :