pernillaskreativa.blogg.se - Hej mitt vinterland!

Hej mitt vinterland!

Ja, det är verkligen ett vinterland här just nu. Och idag var det riktigt soligt och fint ute, men ack och ve... för jag har mensverk och har mest bara suttit inne och mått dåligt. Har försökt mig på att sy och pyssla lite, men allt känns bara fel och jobbigt, plus att jag mår illa. Men egentligen borde jag gått ut när solen var framme och fotat lite! Men som tur är så har jag bilder från i januari där det är lika mycket snö som nu och var lika soligt som det var idag (:
Såhär fint var det idag, fast de här bilderna är tagna i januari som sagt (:
 
Upp i syrummet så sys det för fulla muggar, både klänning, tröja, byxor och tygkassar. Prio just nu är egentligen tygkassarna, då de måste bli klara till nästa helg, men..... jag kan inte låta bli att sy på klänningen! har sytt på den i ett par veckor och det första fodret jag sydde gick det åt skogen med. Så när jag hittade ett annat bättre tyg att sy fodret med så blev allt så mycket enklare att sy! Bara lite små justeringar och fållning av kanter och sen är den klar :D (ni som följer mig på instagarm @pernillakreativa har redan fått se klänningen halvfärdig).
Ett styck Momo på tygkasse (: Håller på att sy handtag till kassarna, och sen ska det bara sys ihop och jag kan bocka av tygkassarna från min "att göra"-lista.
 
Här ovan ser ni klänningen halvfärdig. Jag har nu hunnit sy dit armar och håller på att justerar halsringningen så den bli bättre (: Så snaaaaart är den färdig.

Får se vad jag orkar med mer idag! Kanske blir att jag sitter i soffan, dricker té, kollar på film och stickar på min evighets tröja.. Ja ni ska få se vilken jag pratar om någon gång när jag orkar ta en bild på den, haha (:
Jag önskar er alla en fortsatt trevlig torsdagskväll (:

Kommentera inlägget här :